اخبارجهانجهان اسلام

اعلام تمهیدات مرزی برای تسهیل ورود زوار اربعین از چهار مرز زمینی

کمتر از ۴۰ روز دیگر به اربعین حسینی علیه السلام زمان باقی مانده است.

بر همین اساس، آماده سازی زیر ساخت های لازم برای انجام مراسم عظیم اربعین، آغاز شده و ده ها نهاد، ارگان، سازمان، موسسه و مجموعه مربوطه در کشور عراق، برای برداشتن گامی موثر در برگزاری هر چه بهتر این مراسم، آماده می کنند.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، روز سه‌شنبه، 18 مرداد، از طرح ویژه خود برای زیارت اربعین خبر داد و اعلام کرد که هماهنگی دولتی برای استقبال از زائرین از چهار نقطه مرزی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، با توجه به اهمیت گذرگاه مرزی زرباطیه که در طرف ایران، مهران نامیده می شود، اقدام های مهمی از فردا در این مرز برای آمادگی استقبال از زائران انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، این سازمان همچنین اقدام های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام را در گذرگاه مرزی منذریه که در طرف ایرانی خسروی نامیده می شود، با هماهنگی استان دیالی، فرماندهی عملیات استان دیالی و فرماندهی پلیس این استان آغاز کرده است.

این عملیات شامل توسعه سوله‌ها و سالن‌ها برای استقبال از زائران در این گذرگاه مرزی می‌باشد.

همچنین مکان‌هایی برای توقف خودروها وحضور موکب‌های حسینی برای پذیرایی و استقبال از زائران در نظر گرفته شده است.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تاکید کرد که عملیات ورود زائران از مرزهای مهران، خرمشهر و شلمچه با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با حجم بالایی در حال اجراست.

بر اساس اعلام این سازمان، با توجه به آنکه بیش ترین حجم ورود زائران اربعین از مرز مهران صورت می‌گیرد، تدابیر ویژه‌ای برای این مرز در مقایسه با دیگر مرزها در نظر گرفته شده است.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که این تلاش‌ها در راستای اجرای بخشنامه دولت برای حمایت همه جانبه برای موفقیت طرح زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا