اخبارجهانجهان اسلام

همه پرسی در تونس؛ سرنوشت اخوان المسلمين چه خواهد شد؟

تونس، اولین کشور عربی بود که در آن انقلاب های عربی رخ داد. پس از روی کار آمدن حکومت جدید، براى مدت زمان نسبتا کوتاهی، ثبات به این کشور بازگشت اما پس از آن، کشمکش های سیاسی بین احزاب و جریان های مختلف در این کشور، باعث شد که مردم تونس همواره در درگیری های بین جناحی، قربانی شوند و زندگیشان با بحران مواجه باشد.

یک طرف دعوا در تونس، همواره جریان اخوان المسلمین بوده که سرشناس ترین چهره آن را “راشد الغنوشی” می دانند. وی اخیرا به اتهام پولشویی مورد بازجویی قرار گرفت.
قیس سعید، رئیس جمهور تونس یک سال بعد از به تعلیق در آوردن قانون اساسی، مردم را به همه پرسی برای قانون اساسی جدید دعوت کرد که در این قانون اساسی جدید اختیارات گسترده ای به رییس جمهور داده شده و همین مسئله موجب بروز اعتراض‌هایی پیش و پس از همه پرسی شد.

طی سال‌های گذشته و در کشورهای مختلف مانند مصر، سوریه، فلسطین، سودان و تونس سلفی‌های اخوان المسلمین جهت رسیدن به آرمان‌های خو‌د به مبارزه مشغول بوده و رهبران آن‌ها در برخی از این کشور‌ها به جرم فعالیت ‌های تروریستی محکوم شده‌اند.

تونس نیز اولین دروازه‌ و مهمترین دستاورد اخوان المسلمین در دهه گذشته بود و امروز به عنوان آخرین دژ آن در حال فروپاشی است.
در همه پرسی قانون اساسی جدید تونس حدود ۲۸ درصد واجدین شرایط شرکت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا