آفریقااخبارجهان

برگزاری جشن تکمیل ساخت ۲۵۰ خانه برای نیازمندان شرق افريقا

مراكز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، همواره با عمل به توصیه ها و رهنمودهای مرجعیت مبنی بر کمک به نیازمندان، طرح و برنامه هایی را در دستور کار خود قرار می دهند.

در یکی از اقدام های صورت گرفته در این زمینه، یکی از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت، به ساخت ۲۵۰ خانه مسکونی برای خانواده های نیازمند اقدام ورزید.

کمیته بین المللی سیدالشهدا علیه السلام تكميل دویست و پنجاهمین خانه از پروژه مسكن براى فقيران را جشن می‌گیرد.

این کمیته که وابسته به دفتر آيت الله العظمى سيد صادق حسينى شیرازی دام ظله است و مقر آن در کشور کویت می‌باشد، به عنوان بخشی از پروژه بزرگ بشردوستانه خود برای اسکان فقرا، که در چندین کشور در حال اجرا است، از پایان ساخت دویست و پنجاهمین خانه این پروژه در یکی از کشورهای آفریقایی خبر داد و بابت اين موضوع جشن گرفت.

این کمیته در اطلاعيه‌ای که به دست خبرگزاری اخبار شيعه رسید، اعلام کرد:

فقدان مسکن برای بسیاری از خانواده‌های فقیر و گرانی آن دیگر یک مشکل مَحلی نیست، بلکه در کشورهای مختلف جهان حتی در کشورهایی که از نظر اقتصادی پیشرفته می‌باشند مستلزم این است که دست یاری به سوی این خانواده ها دراز شود و به آنها کمک نمود.

این بیانیه همچنین افزود: کمیته بین المللی سیدالشهدا علیه السلام، پروژه مسکن فقرا در قاره آفریقا را با هزینه‌ای کم در پایان سال 2018 راه اندازی نمود که این پروژه شامل ساخت خانه های کوچک برای خانواده‌های فقیر شیعیانی بود که تهیه خانه برایشان دشوار است.

در ادامه این اطلاعيه آمده: این کمیته در مدت تقریباً سه سال و نیم توانست به برکت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، 250 خانه در چندین کشور آفریقایی بنا کند که این کار بزرگ و بشردوستانه همچنان به توصيه آيت الله العظمى حسينى شیرازی به منظور حمایت از خانواده های فقیر به ویژه خانواده محبان اهل بیت علیهم السلام ادامه دارد.

در اين بیانیه تاکید شده که «این پروژه نه تنها مسکن فیزیکی را فراهم می کند، بلکه به خانواده ها اطمینان می دهد که از خانه‌ای دائمی و مناسب بهرمند خواهند شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا