اخبارافغانستانجهان

اطلاعیه كميسيون عالی هماهنگی امنيتی مراسم دينی افغانستان در آستانه محرم 1444

كميسيون عالی هماهنگی امنيتی مراسم دينی افغانستان در آستانه ماه محرم 1444، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه تلاش شده تا نگرانی های امنیتی و ضرورت های لازم برای ایام ماه محرم، گوشزد شود.

نهاد مردمی موسوم به کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی مراسم دینی که کار هماهنگی امنیت مراسم شیعیان در افغانستان را بر عهده دارد، در آستانه ماه محرم 1444 با انتشار اطلاعیه ای تلاش کرد تا نگرانی های امنیتی و ضرورت پیش بینی های لازم را به مقام های طالبان افغانستان گوشزد نماید.

این اطلاعیه با آیه 33 سوره شوری آغاز شد که می فرماید: ای پيامبر به مردم بگو: من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی ‌کنم جز دوست ‌داشتن نزدیکانم یعنی اهل بیتم‌.

در ادامه این اطلاعیه آمده: كميسيون، پیش از ورود ماه محرم، هماهنگی ها و نشست های متعددی با برخی از نمايندگان نهادهای امنيتی طالبان داشته و از اعلام آمادگی نهادهای امنيتی در زمينه تامين امنيت مردم در ايام محرم كمال تشكر را دارد.

از همه برگزار كنندگان مراسم می خواهيم كه فرهنگ و ارزش های عاشورا كه در واقع ارزش ها و شعائر محوری و مورد اتفاق امت اسلامی است را با نظم مبتنی بر اُخوت مانند گذشته برگزار كنند و همكار كميسيون و نهادهای امنيتی باشند.

کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی مراسم دینی در این اطلاعیه افزود: از مردم عزيز خود می خواهيم كه بر اساس روال معمول و سنت همكاری مردمی در محرم، با استفاده از ظرفيت موثر و توان بخش مردمی، در بخش نظارت و مراقبت از ساحات و مجالس خود به تامين امنيت مراسم محرم امسال، كمك كنند.

همه ساله در ایام محرم بویژه در روزهای منتهی به عزاداری تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی مراکز  تجمع شیعیان افغانستان بویژه حسینیه ها و مساجد و تکایای ایشان هدف حملات انتحاری سنی های تندرو قرار می گیرد و صدها شهید بجا می گذارد.

این کمیسیون مردمی تلاش می کند با هماهنگی با نهادهای طالبان این مخاطرات را گوشزد كند و تمهیدات امنیتی مردمی را برای جلوگیری از تکرار آن فجایع، عملیاتی و به اجرا بگذارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا