اخبارجهانعراق

کشف قلعه اى با قدمت ٢٠٠٠ سال در اقليم كردستان عراق

روز شنبه اول مرداد ماه ١٤٠١، باستان شناسان عراقی و آلمانی در اقلیم کردستان، قلعه ای با قدمت 2000 ساله را کشف کردند که در دامنه کوهی در اقلیم کردستان ساخته شده بود که می تواند بخشی از یک شهر سلطنتی گمشده به نام ناتونیا باشد.

مایکل براون، محقق علمی دانشگاه هایدلبرگ آلمان، گفت: «نقش‌های موجود در ورودی قلعه، پادشاهی از هیدیابه، یک پادشاهی نیمه مستقل باستانی وفادار به اشکانیان را بر اساس لباس‌های شخصیت، به‌ویژه كلاه او نشان می‌دهد.
، و اینکه آن را شبیه به اشکال دیگر از پادشاهان Hydiabene، به خصوص کسانی که در 230 کیلومتری آن در محل شهری باستانی به نام هاترا پیدا شده است.

محققان از پهپادها برای کاوش در استحکامات که حدود 4 کیلومتر عرض دارند، به همراه دو شهرک مجاور، ربانه و مارگلی که این سایت در آن قرار دارد، استفاده کردند.

براون افزود: “این کشف به دانش ما از باستان شناسی و تاریخ اشکانی می افزاید، که علی رغم اهمیت ظاهری آن به عنوان یک نیروی اصلی در خاور نزدیک باستان، به طرز قابل ملاحظه ای ناقص باقی مانده است.”
وی خاطرنشان کرد: این قلعه به عنوان یکی از مراکز منطقه‌ای امپراتوری اشکانی معروف به *امپراتوری آراسید *بوده است که پادشاه آن بین سال‌های 247 پیش از میلاد تا 224 پس از میلاد در آنجا سلطنت می‌کرد، زیرا آنها دشمنان قسم خورده امپراتوری روم بودند و به نبردهای مختلف پرداختند. بیش از دو قرن و نیم با آنها نبرد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا