اخبارافغانستانجهان

دست رد دولت کانادا به مهاجرین افغانستانی ها

دولت کانادا تصمیم گرفت تا به برنامه مهاجرتی افغانستانى ها ‌پایان دهد و تقاضای تازه‌ای را برای مهاجرت آنان به این کشور نپذیرد.

سی‌بی‌سی کانادا اعلام کرده است، این کشور تا کنون تقاضای بیش از 20 هزار افغانستانى را که با دولت این کشور در افغانستان همکار بوده‌اند، بررسی کرده یا در دست بررسی دارد، اما تصمیم گرفته است، به برنامه ویژه انتقال افغان‌ستانى ها خاتمه دهد و بدین شکل، تورنتو عملاً درهای خود را به روی افغان‌هایی ک متقاضی پناهندگی به این کشور هستند، می‌بندد.

این رسانه کانادایی با اعلام این خبر که دولت این کشور در حال بررسی آخرین تقاضاها از 18 هزار درخواست مهاجرت افغان‌ستانيها به کاناداست، موجی از نگرانی را در میان سایر متقاضیان پناهندگی ایجاد کرده است، چه اینکه پس از سقوط دولت اشرف غنی، جاستین ترودو وعده داده بود که 40 هزار افغانستانى را به کانادا منتقل خواهد کرد. وعده‌ای که به نظر می‌رسد ترودو از عملی کردن آن منصرف شده است.

بااینکه پرتال آنلاین مهاجرت به کانادا هنوز هم فعال است و افغانستانى‌ها می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست مهاجرت کنند، اما «شان فریزر»، سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا در یک بیانیه خبری گفت تقریباً دیگر جایی برای پذیرش درخواست تازه وجود ندارد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در حال بررسی و پردازش 15 هزار درخواست مهاجرتی است که قبلاً به این اداره فرستاده شده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا