اخبارجهانجهان اسلام

19 ذی حجه، روز جهانی مظلوميت کربلا

وهابی ها، در طول تاریخ خود، با تکیه بر اندیشه و اعتقادات انحرافی خود، هزاران مورد جنایت فرهنگی، دینی، تاریخی و ضد دینی مرتکب شده اند.

حمله به شهر مقدس کربلا، از جمله این جنایت ها به شمار می رود که در تاریخ ثبت شده و گوشه ای از چهره واقعی وهابیت را بر ملا کرده است.

از جمله جنايت های وهابيان در طول تاریخ، حمله به شهر مقدس کربلا در تاريخ ۱۸ ذیحجه سال ۱۲۱۶ قمری می باشد.

بر همین اساس، 19 ذی حجه، توسط  بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، روز جهانی مظلوميت کربلا نامگذاری و در تاریخ ثبت شده است.

حمله وهابی ها به شهر مقدس کربلا که بیش از دو قرن پیش رخ داد، اقدامی شنیع و بزرگ ترين فاجعه تاريخ کربلا بعد از عاشورا بوده که تاريخ نويسان آن را عاشورای دوم نام نهادند.

تعرض های وهابيت به عراق و شهرهای مقدس حدود ده سال طول کشيد و در آن مدت زمان، مرتکب جنایت های بسیاری علیه شیعیان شدند.

ماجرا از اين قرار است که وهابی ها که مترصد ورود به شهر مقدس کربلا بودند، روز ۱۸ ذی حجه سال ۱۲۱۶ وقتی مردم شهر برای زيارت اميرمؤمنان حضرت امام علی عليه السلام به نجف اشرف رفته بودند، وارد شهر مقدس کربلا شده، دست به غارت اموال مردم و تخريب گنبد امام حسين عليه السلام و شبکه های ضريح مطهر زدند.

سيد محسن امين، از علمای برجسته جهان تشیع، در کتاب «اعيان الشيعه» اين چنين می نويسد: وهابيان به زور وارد کربلا شدند، مردم آنجا را به خاک و خون کشيدند و جز عده کمی که فرار کردند يا مخفی شدند، ديگران را کشته و مجروح کردند.

ایشان در ادامه نوشت: وهابیان قبر مطهر امام حسين عليه السلام را ويران کرده، شبکه های ضريح مطهر را کندند و اموال آنجا را سرقت کردند و هرچه از اموال بود با خود بردند. آنان با اين کار اعمال متوکل عباسی نسبت به قبر مقدس امام حسين عليه السلام را زنده کردند.

می توان گفت، تقريباً همه منابع تاريخی، کشتار کربلا را در سال ۱۲۱۶ ذکر کرده و بعضی نقل کرده اند که در اين حمله، هفت هزار تن از دانشمندان و فاضلان و بزرگان و سادات و مردم کوچه و بازار به شهادت رسيدند.

بزرگ مرجع جهان تشيع، آيت الله العظمی سيد صادق حسينی شيرازی دام ظله در پی نام نهادن 19 ذی حجه به «روز جهانی مظلوميت کربلا»، با هدف گراميداشت اين روز فرمودند: يورش وحشيانه و بی خردانه وهابی های کينه توز به شهر مظلوم کربلا تکرار دنباله ى وحشيگری بنی اميه در روز عاشوراست.

……….

۳- اجرای عقد اینترنتی دو شهروند آلمانی در حرم امام حسین علیه السلام

دو شهروند آلمانی در حرم امام حسین علیه السلام عقد ازدواج خود را جاری کردند.

خانم “آتنا ترکمنی” و آقای سید “سینا عمادی” که هر دو اهل فرانکفورت آلمان هستند، آرزو داشتند که در روز عید غدیر در حرم امام حسین علیه السلام ازدواج کنند.

آنها به دنبال راه حلی بودند که به آرزوی خود برسند. روابط عمومی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام تمام تلاش خود را به کار گرفت و با هماهنگی با مسئولین حرم مطهر حسینی و همچنین هماهنگی با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی شیرازی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید “محمد شیرازی” قدس سره، و امام جماعت حرم امام حسین علیه السلام، به خاطر دوری مسافت، عقد خود را به صورت اینترنتی در حرم امام حسین علیه السلام برگزار کردند.

لازم به ذکر است که جوان های فراوانی هستند که با چنین آرزویی زندگی می کنند. مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام به خبرگزاری اخبار شیعه اطلاع داده که علاقمندان می توانند برای اجرای خطبه عقد خود در حرم امام حسین علیه السلام با روابط عمومی این سازمان هماهنگ کنند

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا