اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری جشن “عید الله الاکبر” با مشارکت ۲۰ هیات و موسسه در شهر مقدس کربلا

شهر مقدس کربلا، شاهد برگزاری مراسم جشن بزرگی به مناسبت “عید الله الاکبر” عید غدیر خم بوده و ادامه دارد.

شهر مقدس کربلا و هیات ها و موسسه های موجود در آن، مانند همیشه، در برگزاری مراسم و جشن های دینی، فعال بودند.

به همین مناسبت این شهر مقدس، شاهد برگزاری مراسم جشن بزرگی به مناسبت “عید الله الاکبر” عید غدیر خم بود که آن را مراسم “غدیریون” نامگذاری کردند.

این مراسم جشن و شادی با حضور ۲۰ هیات و موسسه فرهنگی – دینی، با هدف بزرگداشت این عید بزرگ و ایجاد شادی و سرور در قلب عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، برگزار شد و امروز هم ادامه دارد‌.

این مراسم با شکوه با همت “هیات یا لثارات الحسین علیه السلام” و با مشارکت دیگر هیات ها و موسسه های شرکت کننده، برگزار گردید و شعاری که برای این مراسم در نظر گرفته شده “بعد از غدیر بهانه ای نمی ماند” بوده است.

برگزار کنندگان و هیات های شرکت کننده در برگزاری این مراسم، همچنین بیانیه ای صادر کردند که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید.

در بخشی از این بیانیه آمده: این برنامه شامل فعالیت‌های مختلفی است که مهم‌ترین آن توزیع هدایا به ایتام در روز غدیر خم بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: برای تحکیم فرهنگ غدیر و عمل به آن و نهادينه سازى آن در روح و جان جوانان تلاش کنیم تا از برکات اکمال دين و اتمام نعمت كه همان ولايت اميرالمومنين عليه السلام و

دوستى فاطمه زهرا و ائمه اطهار علیهم السلام است تا در آنچه پس از غدیر است کوتاهی نکنند، چنان که برخی از پیشینیان کوتاهی کردند، پس از روز غدیر عذری نیست.

این بیانیه همچنین می افزاید: این برنامه با همکاری هیئت های کربلایی برگزار می شود که عبارتند از (یا لثارات الحسین، خدمة اهل البیت، ام الائمه، شباب علی اصغر، و خدمة علی اكبر علیهم السلام و نیز (مجموعة كربلاء، الرحمة و الانسانیة، شباب كربلاء المقدسة، حملة الرحيق المختوم).

در این بیانیه آمده: دیگر مؤسسه های همکار عبارتند از (انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، كف العباس، رقیه بنت الحسین، اشبال خدمة اهل البیت، سيدالشهدا، عشاق العباس و براعم اهل بیت علیهم السلام و علاوه بر آن سازمان های القرآن الحکیم، الغاضریه و الفاطمیون، نیز در این مراسم مشارکت داشته اند.

گفتنی است، یکی از بارزترین فعالیت های برنامه الغدیریون، اهدای هدیه به 313 یتیم و عيدى به والدین ایتام بود که شامل 150 خانواده یتیم و همچنین توزیع سبدهای غذایی بين خانواده های فقیر و نیازمند و توزیع غذا، و نان رایگان بین شهروندان بود.

علاوه بر آن بازديد از بيمارستانها و عيادت از بیماران بستری شده و اهداى دسته گل های رز برای تبریک عيد غدير به آنها از دیگر فعالیت های این مجموعه بوده كه برگزار کنندگان این برنامه انجام دادند.

فعالیت این جشن غدیر، از مدتی قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا