اخبارافغانستانجهان

   ایجاد یک مدرسه دینی توسط سنی های تندرو طالبان در محوطه ارگ در کابل

قرارگاه PPS که در محوطه ارگ در شهر کابل پایتخت افغانستان قرار دارد، برای سالیان متمادی محل آموزش و تمرین نیروهای اداره ویژه محافظت از روؤسای جمهور این کشور بود که حالا توسط سنی های تندروی طالبان به مدرسه ای دینی تبدیل شده است.

سنی های تندروی طالبان، از زمان در دست گرفتن قدرت در افغانستان، در یک سال اخیر، اقدام های عجیب و غریب زیادی مرتکب شده اند.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته، طالبان محل آموزشی PPS که مخصوص نیروی ویژه محافظت از روؤسای جمهور پیشین در داخل محوطه ارگ در کابل بود را به یک مدرسه دینی تغییر داده‌ اند.

منابع محلی در این باره می‌گویند: سنی های تندروی طالبان، نام این مرکز آموزشی را «مدرسه احسن ‌العلوم» گذاشته و قرار است در آنجا آموزش های مذهبی را شروع کنند.

گفتنی است، پیش از این نیز طالبان برخی از محل‌ها، از جمله ساختمان تلویزیون خصوصی “میترا” در مزار شریف را به مدرسه دینی تغییر دادند.

همچنین به‌ تاز‌گی این سنی های تندرو اعلام کرده اند که یک مدرسه بزرگ جهادی را در آرامگاه “احمد شاه مسعود” در پنجشیر ایجاد خواهند کرد.

مسئولان طالبان تاکنون چندین بار اعلام کرده اند که قصد دارند هزاران مدرسه دینی را در سراسر کشور ایجاد کنند.

افکار عمومی افغانستان نگرانند که این مراکز آموزشی و مدارس دینی به مکان‌های ترویج اندیشه و اعتقادات افراطی و تندرو تبدیل شود.

طالبان تا به این لحظه درباره چگونگی جذب دانش‌ آموز و اساتیدی جهت آموزش در این مدرسه دینی که در محوطه ارگ کابل تأسیس کرده، اطلاعات منتشر نکرده است.  

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا