اخبارجهانجهان اسلام

دانشنامه الفبایی غدیر، تلاشی برای تببین راه سعادت بشر بر پایه غدیر

واقعه غدیر، که بدون شک یکی از مهم ترین حوادث و رخدادهای تاریخ اسلام و تاریخ تشیع به شمار می رود، به عنوان سنگ بنای اول اثبات حقانیت مکتب تشیع  توسط بسیاری از پژوهشگران مسلمان و غیر مسلمان موضوع نگارش کتب و مقالات فراوانی شده است.

دانشنامه الفبایی غدیر، کاوشی جدید بر پایه نیازهای روزآمد شده ای است که از سال 1392 شروع و در سال 1399 به اتمام رسید و راهی بازار نشر گردید.

حجت الاسلام والمسلمين شيخ “محمدرضا شریفی” پژوهشگر حوزه معارف اسلامی و مدیر موسسه غدیرستان، کار تالیف و تدوین این دانشنامه را با هزینه های شخصی بر عهده گرفت.

در معرفی مخاطب این دانشنامه آمده: واقعه غدير اگرچه ماجرايى براى اعلان “ولايت دوازده امام‏ عليهم السلام” است، اما بهانه‏اى بوده تا خاتم الانبياء صلى الله عليه وآله در آخرين فرصت‏هاى عمرش همه آنچه از راه اسلام تا قيامت مانده را ترسيم فرمايد، و ره توشه لازم را براى اين مسير طولانى پيش بينى فرمايد. اين است كه در جاى جاى اين واقعه مسائل متعددى از معارف اسلام مطرح شده و پايه‏هاى اعتقادى بيان گرديده و راهكارهاى زندگى بشر ترسيم شده است.

بنابراين تدوين دانشنامه غدير براى استخراج همه آن چيزى است كه مى‏توان از اين آخرين يادگار رسول اللَّه ‏صلى الله عليه وآله براى دنيا و آخرت انسان‏ها به دست آورد و راه سعادت را بر اساس غدير برايشان هموار كرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا