اخبارجهانعراق

انتشار راهنمای طرح هزار حافظ در عراق

منابع رسانه ای عراق از انتشار یک راهنمای قرآنی، بنام طرح هزار حافظ در عراق خبر دادند.
استاد علی عبود طائی، مدیر کمیته مرکزی در طرح هزار حافظ، در این باره گفت: آستان مقدس حسینی پس از یک فعالیت قرآنی، راهنمای هزار حافظ در عراق را که نشانه مستند برجسته است، منتشر کرد. این طرح، ۱۱ استان عراق را به مدت ۱۰ سال در برگرفت.
طائی افزود: اینگونه نشریه ها، به طور معمول با توجه به طرح‌های بزرگ توسط دبیرخانه آستان مقدس حسینی منتشر می‌شود که مورد توجه این دبیرخانه است.
وی ادامه داد: این نشریه شامل همه چیز مربوط به این طرح از نخستین نطفه‌های این ایده، گسترش و حمایت مالی آن، کادر اداری و فنی، آمار اسامی حافظان، کادر آموزشی، مستند کردن موفقیت‌های محقق شده به دست دانش آموزان در سطح محلی و بین المللی است.
طائی افزود: این راهنما، جنبه مهمی از این طرح را مستند می‌کند که مهم‌ترین برنامه‌های همراه و فعالیت‌های آن مانند مسابقات دوره‌ای و مقدماتی، کارگاه‌های توسعه تخصصی و انجمن‌های ارتباطی و فارغ التحصیلی است، مراسمی که با فارغ التحصیلی بیش از ۱۲۰۰ حافظ قرآن پایان یافت.
آستان مقدس امام حسین علیه السلام سال ۲۰۰۹ میلادی طرح هزار حافظ قرآن در عراق را راه اندازی کرد که یکی از بزرگ ‌ترین طرح‌های قرآنی عراق و نخستین آن در زمینه حفظ قرآن است.
گفتنی است، تعداد کل شرکت کنندگان در این طرح بیش از شش هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا