آمریکااخبارجهان

به رسمیت شناختن تعطیلات مسلمانان به عنوان تعطیلات رسمی در آمریکا

منابع محلی در ایالت اوهایو آمریکا، خبر دادند که تلاش 9 دانش آموز دختر مسلمان برای به رسمیت شناختن تعطیلات رسمی اسلامی، به ثمر نشسته است.

شورای مدارس شهر “هیلیارد” در ایالت اوهایو در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که از این پس، تعطیلات مسلمانان را به عنوان تعطیلات رسمی می پذیرد و بر همین اساس، اعیاد اسلامی از سال 2025 میلادی، مانند دیگر تعطیلات رسمی در این کشور، تعطیل خواهند بود.

گفته می شود، این تصمیم، نتیجه تلاش 9 تن از دانش آموزان دختر مسلمان در مدارس این شهر بوده که کمپینی با هدف دستیابی به این هدف، راه اندازی کردند و در نهایت، تلاش آنها به ثمر نشست.

این 9 دانش آموز مسلمان، موفق شدند در این کمپین، امضای 1600 نفر را در شهر جمع کنند و آن را رسما به شورای مدارس شهر “هیلیارد” تقدیم کردند.

پس از تقدیم این طومار امضاها به شورای مدارس هیلیارد، جلسه ای با اعضای شورا برگزار شد و برای تصمیم گیری، رأی گیری صورت گرفت و نهایتا، هر پنج عضو شورا به آن رأی مثبت دادند.

پس از تصویب این درخواست، “نادیه لونگ” رئیس شورای مدارس هیلیارد طی اظهاراتی به شبکه تلویزیونی WBN گفت: عملا 20 % از دانش آموزان مسلمان در اعیاد و مناسبت های اسلامی در مدارس حضور نداشتند و این موضوع باعث شد که فرایند آموزش به دانش آموزان با مشکل اساسی مواجه شود و بر همین اساس تصمیم گرفتیم به درخواست این کمپین رأی مثبت بدهیم و تعطیلات مسلمانان را به عنوان تعطیلات رسمی در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود: تصمیم ما بر اساس منطق همزیستی مسالمت آمیز و دفاع منصفانه، اتخاذ شد.

در واکنش به این تصمیم، مسلمانان شهر هیلیارد، آن را اتفاقی میمون و شاد کننده توصیف کرده و ابراز امیدواری کردند که تصمیم مشابهی در دیگر شهرهای آمریکا نیز گرفته شود.

لازم به ذکر است بر اساس تقویم آمریکا، اعیاد و مناسبت های اسلامی در آمریکا به رسمیت شناخته نمی شوند و فقط مناسبت هایی که در تقویم میلادی وجود دارند، به رسمیت شناخته می شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا