اخبارجهانجهان اسلام

   توزیع گوشت قربانی بین نيازمندان ایران، عراق و افغانستان براى سلامتى امام زمان عجل الله فرجه

موسسه نیکوکاری – فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام همانند سال هاى گذشته، در روز عيد قربان، براى سلامتى امام مهدى عجل الله فرجه الشريف، بين خانواده هاى نيازمندان، در چندین شهر و کشور، گوشت قربانی توزيع كرد.

موسسه مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، هر ساله در راستای عمل به رهنمودها و توصیه های معظم له مبنی بر حمایت از نیازمندان و ایتام، و برای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، به قربانی کردن صدها رأس گوسفند و توزیع آن میان نیازمندان اقدام می کند.

این اقدام نیکوکارانه و خدا پسندانه، امسال نیز با همکاری مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام و سازمان IHC که مقر اصلی آن در بريتانيا است، در چندین شهر و کشور مختلف در جهان انجام شد.

این موسسه در بیانیه ای که نسخه اى از آن به خبرگزاری اخبار شيعه رسیده، اعلام کرد: طرح ایثار که چندین نهاد وابسته به دفتر مرجعیت شيعه، آيت الله العظمى شیرازی در آن مشارکت دارند، شامل ذبح تعداد زیادی قربانی و تحویل گوشت آنها به خانواده های فقیر و نیازمند است در ایام خجسته عید قربان انجام می شود.

در این بیانیه همچنین آمده: وضعیت سخت اقتصادی که بسیاری از خانواده‌های نیازمند و فقیر در بسیاری از کشورها و مناطق جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مؤسسه های خیریه، رسانه‌ها و موسسه های حقوق بشرى تحت اشراف آيت الله العظمى شیرازی را بر آن داشته تا به وضعیت معیشتی آنان توجه کرده و به آنها کمک کنند.

شایان ذکر است، گوشت های قربانی، از طریق موسسه فیض الزهرا سلام الله علیها در ناحیه سوق الشیوخ در ذی قارِ عراق، موسسه صادقیه در استان بصره، موسسه انديشه اهل بيت عليهم السلام در بغداد، موسسه نيكوكارى فرهنگى سيدة شريفة دختر امام حسن عليهما السلام در بغداد، موسسه انوار الجوادين در بغداد، و نیز برخی مرتبطین با موسسه نیکوکاری – فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام در شهر تهران در ایران و شهرهای مزار شریف و هرات در افغانستان، توزیع شد.

بخش هایی از این گوشت های قربانی نیز در دیگر شهرهای عراق مانند شهر مقدس کربلا، نجف اشرف، شهر مقدس کاظمین، بغداد، بصره، صلاح الدین و برخی از دیگر مناطق این کشور میان نیازمندان و ایتام توزیع گردید.

بدین ترتیب می توان گفت “طرح ایثار” شهرهای مختلفی در سه کشور عراق، ایران و افغانستان را تحت پوشش قرار داده و هزاران خانواده نیازمند و یتیم را در این أیام از گوشت قربانی که برای سلامتی صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ذبح شد، بهره مند کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا