اخبارجهانجهان اسلام

  ورود بيش از 180 هزار زائر ايرانى از دو مرز زمينى مهران و شلمچه به كشور عراق

پس از مدت ها انتظار، بالاخره مرزهای زمینی عراق به روی زائران ایرانی برای ورود بدون ویزا به این کشور، باز شد.

بر همین اساس ده ها هزار عاشق ابا عبدالله الحسین علیه السلام، خود را به مرزهای زمینی رسانده و با عبور از این مرزها، وارد خاک عراق شدند و برای روز عرفه خود را به شهر مقدس کربلا رسانند.

بر اساس توافق به عمل آمده میان دولت ایران با دولت عراق، مقرر گردید عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و زوار ایرانی برای شرکت در مراسم پرفیض و معنوی عرفه، به صورت “انفرادی” و “گروهی” به کشور عراق عزیمت کنند.

اعزام “انفرادی” از مرزهای زمینی به کشور عراق به خوبی انجام شد و از تاریخ 18 تیرماه 1401 شمسی، بیش از ۱۸۰ هزار تردد از دو مرز “مهران” و “شلمچه” ثبت شد و ۱۴۳ گیت گذرنامه پلیس در مرز‌های مهران و شلمچه فعال بودند.

در همین راستا، مرز مهران دارای ۹۵ گیت فعال شامل؛ ۲۹ گیت ثابت، ۶۴ گیت موقت، یک گیت داخل ترانزیت و یک گیت بازارچه بوده است. مرز شلمچه نیز دارای ۴۸ گیت شامل؛ ۲۴ گیت ثابت و ۲۴ گیت موقت بود.

گفته می شود، در یک هفته گذشته، تعداد ۲۷۰ هزار فقره درخواست صدور گذرنامه در ایران ثبت شد که توسط نیروی انتظامی این کشور، مراحل چاپ آن انجام شد.

مدت زمان آماده‌ شدن گذرنامه بین ۳ الی ۴ روز بوده و همواره توسط پست به آدرس اعلامی توسط متقاضی ارسال می ‌شود.

در این ایام، پلیس ایران با آمادگی کامل به زوار امام حسین علیه السلام خدمات انتظامی، مرزی و گذرنامه را ارائه می کرد.

خبرنگار افتخاری خبرگزاری اخبار شیعه از مرز مهران، ساعاتی پیش اعلام کرد که همچنان هزاران تن از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، که موفق نشده بودند به موقع خود را به مرز مهران برسانند، در مرز حضور دارند، و در حال عبور از این مرز زمینی برای ورود به خاک عراق هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا