اخبارجهان

فرار حدود ۳۰ هزار کودک از مناطق فقیر و مسلمان نشین موزامبیک ظرف یک ماه اخیر

درگیری در مناطق مسلمان نشین کشور موزامبیک بین سنی های تندرو با یکدیگر از یک سو، و سنی های تندرو با نیروهای دولتی از سوی دیگر، وضعیت بحرانی را به وجود آورده است.

منابع محلی گزارش دادند، موج جدید خشونت ها در شمال شرقی کشور موزابیک، منجر به فرار بیش از 30 هزار کودک از خانه ها و مناطقشان در ماه ژوئن گذشته شده است.

از ابتدای این بحران در سال ۲۰۱۷ میلادی،  این بالاترین آمار ماهانه به شمار می رود که توسط سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» منتشر شده است.

استان فقیر و عمدتا مسلمان نشین کابو دلگادو، حدود پنج سال است که صحنه خشونت های روزافزون سنی های تندرو تروریستی است، با این حال کمک های نظامی از رواندا و کشورهای مجاور از سال گذشته تا حدودی آرامش را فراهم کرده است.

طرح «آکلد» ویژه ثبت اطلاعات درگیری های مسلحانه در همین راستا اعلام کرده که ژوئن گذشته در جریان حملات سنی های تندرو دست کم پنجاه نفر کشته شده اند و بیش از 60 هزار نفر از جمله حدود ۳۳ هزار کودک مجبور به ترک منازل خود شده اند.

مدیر سازمان کودکان را نجات دهید در موزامبیک در بیانیه ای آورده: ماه گذشته بدترین ماه برای خانواده ها و کودکان کابودلگادو بود. افرادی که از حملات فرار می کنند، نمی دانند به کجا می روند.

وی در ادامه افزود: حملات سنی های تندرو باعث آواردگی حدود 800 هزار نفر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا