اخباراروپاجهان

مسلمانان، قربانی 45 % از عملیات تروریستی در بریتانیا

آخرین گزارش آماری منتشر شده در بریتانیا درباره میزان حملات نفرت انگیز علیه مسلمانان، بحث های زیادی را بین مسئولان مساجد و مدیران مراکز اسلامی در سراسر این کشور برانگیخته است.

این گزارش برای اولین بار، تعداد دقیق حملات تروریستی علیه مسلمانان در یک سال گذشته را فاش کرد و به این ترتیب اولین آمار رسمی دقیق درباره میزان حملات علیه مسلمانان در بریتانیا، منتشر شده است.

این گزارش حاکی از آن است که 45 % از حملات نفرت انگیز مذهبی که در سال 2021 رخ داده، علیه مسلمانان بوده و چند روز قبل از انتشار این گزارش، دولت انگلیس برنامه ای را برای تأمین بودجه 24.5 میلیون پوندی، با هدف حفاظت از مساجد و مراکز اسلامی در این کشور در نظر گرفته است.

در همین حال دکتر داوود عبدالله، مدیر مانیتور خاورمیانه بریتانیا (MEMO)، طی اظهاراتی گفت: این گزارش، جدیدترین گزارش از فهرست طولانی تحقیقات مشابه است که ماهیت ریشه دار اسلام هراسی در بریتانیا را آشکار می کند.

وی بر لزوم مداخله عاجل دولت انگلیس برای حفاظت از مساجد و تضمین توانایی مسلمانان برای عبادت آزادانه بدون ترس و مانع تاکید کرد و گفت: متأسفانه حزب حاکم بریتانیا از بالا تا پایین، تحت تأثیر اسلام هراسی قرار دارد که باعث می شود این آفت در جهان ادامه یابد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا