اخباربحرینجهان

ممنوعیت سفر شیعیان بحرین به عراق و سوریه

رسانه های محلی بحرین اعلام کردند که سفر شیعیان این کشور به عراق و سوریه ممنوع شد.

بر همین اساس، شیعیان بحرین که در چند هفته اخیر برای زیارت حرم امام رضا علیه‌ السلام و سایر اماکن دینی و مذهبی، از سفر به ایران منع شده بودند، در جدیدترین اقدام حکومت بحرین، از سفر به عراق و سوریه از بنادر زمینی و هوایی نیز منع می شوند.

نزدیک به نیم قرن است که پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور بحرین، زیر تیغ یوق، و ظلم و ستم حکومت بحرین قرار گرفته و به هر نحوی شده مانع دستیابی آنها به حقوق و آزادی های دینی و مذهبی آنان می شود.

هفته گذشته پس از اینکه دولت بحرین از ورود شیعیان بحرینی به ایران ممانعت کرد، اکنون حکومت بحرین مانع تشرف مردم این کشور به سوریه و عراق شده است.

بر همین اساس، شیعیان بحرین که برای زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام و سایر اماکن دینی و مذهبی به ایران سفر می‌کردند، امکان تشرف به ایران را ندارند و در جدیدترین اقدام، حکومت بحرین از سفر زائران به عراق و سوریه از بنادر زمینی و هوایی ممانعت کرده است.

این امر در حالی است که در هفته‌های گذشته پس از بازگشت زائران از عراق و سوریه، از آنها درباره دلایل سفر بازجویی می‌شد و شیعیان تحت فشار زیادی بودند.

اما اکنون دولت بحرین به طور کلی سفر زیارتی به سوریه و عراق را نیز ممنوع کرده و هیچ زائر بحرینی امکان تشرف به عتبات مقدسه در عراق و سوریه را ندارند.

جمعی از شیعیان عراق در اعتراض به این اقدام دولت بحرین، تجمع کرده و خواستار رفع محدودیت‌ها برای شیعیان بحرینی شدند زیرا سالانه بیش از ۱۰۰ هزار بحرینی به غیر از ایام اربعین برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر می کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا