اخبارجهانعربستان سعودی

گزارش ایندیپندنت از وضعیت اسفبار زندانیان عقیدتی در عربستان

یک گزارش جدید نشان می‎دهد زندانیانی که به دلیل مخالفت با دولت در عربستان سعودی در زندان‌های این کشور به سر می‎برند، هدف تجاوز جنسی و اعمال وحشیانه «محض» قرار می‌گیرند و به قتل می‌رسند.

نشریه «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی بر پایه مطالعه ای گسترده، به وضعیت اسفناک زندانیان عقیدتی در کشور عربستان سعودی پرداخت.

این مطالعه که از سوی «Grant Liberty»، یک موسسه خیریه حقوق بشر انجام شد، ۳۱۱ زندانی عقیدتی شناخته شده در دوران «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، را شناسایی کرد.

محققانی که این گزارش را به اشتراک گذاشتند، می‌گویند که ۵۳ زندانی شکنجه شده‌اند، در حالی که شش نفر مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و ۱۴ نفر اعتصاب غذا کرده‌اند.

این گزارش به وضعیت اسفبار ۲۳ فعال حقوقی که ۱۱ نفر از آنها هنوز پشت میله های زندان هستند و همچنین شناسایی ۵۴ روزنامه‌نگار پرداخته است.

همچنین حدود ۲۲ نفر از زندانیان به دلیل جنایاتی که در دوران کودکی مرتکب شدند دستگیر شدند؛ پنج نفر از آنها به قتل رسیدند، ۱۳ نفر دیگر با مجازات اعدام روبرو بودند، در حالی که چهار نفر در بازداشت جان خود را از دست داده‌اند.

«لوسی رائه» از Grant Liberty، در این باره می‌گوید: متأسفانه آزار و اذیت زندانیان عقیدتی همچنان ادامه دارد، زنان در معرض نقض مستمر و وحشیانه، بدون حقوق اولیه بشری هستند.

وی از عربستان خواسته که ادعای خود مبنی بر «کشوری مدرن و مترقی» را با اقدام، پشتیبانی کند و افراد بی‌گناهی را که ناپدید شده، دستگیر و تحت محاکمه‌های ساختگی قرار گرفته‌اند، آزاد کند.

این گزارش می‌گوید که زندانی کردن، شکنجه و آزار مادر سالخورده‌ای مانند «عایده غامدی» به دلیل درخواست پناهندگی فرزندش قطعا نفرت‌انگیز و نادرست است.

«عبدالله غامدی» فعال سیاسی و حقوق بشر که فرزند «غامدی» است، گفت که پس از تهدید به دلیل مخالفت با سیاست‌های عربستان، از این کشور فرار کرده است.

«عبدالله غامدی»، می‌گوید که پس از خروج وی از عربستان، مقامات این کشور دو برادر و مادرش را بازداشت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا