اخبارجهانجهان اسلام

ورود اعضای بعثه آیت الله العظمی شیرازی دام ظله به مدینه منوره

هر ساله با آغاز موسم حج ، دل‌های مؤمنان در چهار گوشه جهان به سوی مدینة النبی صلی الله علیه وآله پَر می‌کشد و مؤمنان برای برگزاری آیین پر شکوه حج مهیا می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مصادیق تحقق یافتن منافع یاد شده در آیات حج ، فعالیت‌های بعثه‌های حج است که با گروه‌های گوناگون حجاج ارتباط برقرار می‌کنند و برای اجرای هر چه بهتر مناسک حج و به دست آوردن منافع دنیوی و اخروی ، آنان را راهنمایی می‌کنند.

در این ایام شخصیت های دینی و نمایندگان این بعثه‌ها ضمن دیدار با یکدیگر آخرین اخبار و تحولات جهان اسلام و نیز اوضاع شیعیان را به طور خاص مورد مناقشه قرار می‌دهند و درباره مسائل جدید اعمال حج و عمره و تأثیر امور عمرانی و توسعه حرم بر برخی از احکام خاص به گفتگو و تبادل نظر می‌پردازند.

این ارتباط علما در بعثه‌های حج ، تحقق بخش بسیاری از فوائدی است که از این تجمع و کنگره عظیم ایمانی انتظار می‌رود.

بر همین اساس بعثه بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله با ورود به مدینه طبق سال‌های قبل فعالیت‌های خود را آغاز نمود.

فعالیت‌هایی نظیر میزبانی و استقبال از عالمان دینی ، نمایندگان مراجع عظام تقلید ، شخصیت‌های فرهنگی و عموم حاجیان و ارائه خدمات فرهنگی و دینی و پاسخگویی به سؤالات شرعی حجاج ، برگزاری سمینارهای فرهنگی ، مراسم مذهبی و همچنین حلقه‌های گفتگوی علمی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ایام حج ۱۴۴۳ قمری از سوی این بعثه است

لازم به ذکر است که تاسیس بعثه در موسم حج ، ابتکار مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره حدود نیم قرن قبل بود که اولین بعثه نیز توسط برادر مجاهدشان ، شهید آیت الله سید حسن حسینی شیرازی قدس سره در مدینه و مکه مستقر شد و پس از آن مراجع عظام تقلید هر ساله با اعزام گروهی ، در موسم حج بعثه تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا