اخبارافغانستانجهان

چهار راهکار آمریکا برای جلوگیری از جنایات ضد بشری در افغانستان

با تسلط سنی‌های تندروی طالبان بر افغانستان ، میزان جنایات ضدحقوق بشری به خصوص علیه شیعیان در این کشور ، افزایش یافته است.

موسسه مطالعات صلح آمریکا (USIP) ، از دولت این کشور خواستار اقدام‌های اساسی برای جلوگیری از جنایت‌های ضدبشری در افغانستان شد.

موسسه مطالعات صلح آمریکا پیشنهادی را بر اساس نتایج یک همفکری در مورد راه ‌حل‌های بحران افغانستان منتشر کرد.

کارشناسان در این پیشنهاد ، چهار راهکار اساسی به دولت آمریکا ارائه کرده‌اند تا از جنایت‌های سنی‌های تندروی طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی علیه مردم افغانستان جلوگیری شود.

این موسسه در بیانیه‌اش نوشت: تسلط طالبان ، خطر جنایت‌های جمعی را در افغانستان افزایش داده و چندین گروه ، از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی همچون هزاره‌ها و شیعیان ، غیرنظامیان تاجیک در پنجشیر و اندراب ، و زنان در سرتاسر کشور که از فرصت‌های آموزش ، کار، و دسترسی به عدالت نیز محروم شده‌اند ، با تهدید جدی خشونت مواجه‌اند.

تامین منابع برای گزارش‌گر ویژه حقوق بشر در افغانستان ، ثبت اسناد و مدارک جنایت‌ها با هدف شناسایی عاملان جنایت و خطرات ناشی از آن ، ایجاد یک مکانیسم مستقل تحقیقاتی در سازمان ملل ، حمایت از دادگاه کیفری و شکستن چرخه معافیت از مجازات ، گزیده‌ای از چهار راهکاری است که موسسه مطالعات صلح آمریکا از دولت آمریکا خواسته تا با استفاده از آن‌ها امکان جلوگیری از خشونت و ستم جمعی را در افغانستان فراهم کند و از ادامه جنایات ضد حقوق بشری در آن کشور جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا