اخبارجهانعربستان سعودی

لغو اجبار ماسک زدن در مکان‌های سرپوشیده عربستان به غیر از مسجدالحرام و مسجدالنبی

وزارت کشور عربستان اعلام کرد اجبار استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده به غیر از مسجدالحرام و مسجدالنبی و دیگر مکان‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ‌ای برای آنها صادر شده باشد یا مکان‌هایی که خواستار رعایت سطح بالاتری از دستورالعمل‌های پیشگیرانه باشند ، لغو می‌شود.

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان گفت: این تصمیم با توجه به رصد وضعیت بیماری کرونا و دستاوردها و نتایج خوبی که در این مورد حاصل شده ، اتخاذ شد و برخی دیگر از محدودیت‌های پیشگیرانه درباره این بیماری نیز لغو می‌شود.

پس از گذشت حدود سه سال از شیوع همه گیری کرونا این اولین مراسم حج تمتع است که دولت عربستان اعلام کرده تا سقف یک میلیون نفر اجازه ورود به حجاج داده است.
این در حالی ست که شهر مقدس کربلا در کشور عراق در مناسبت‌های مختلفی به ویژه زیارت اربعین حسینی و در اوج شرایط کرونایی پذیرای بیش از ۱۷ میلیون زائر بوده است و تجمع‌های میلیونی در کربلا نه تنها باعث انتشار کرونا نشده ، بلکه به تصریح وزارت بهداشت عراق و بسیاری از پزشکان ، متخصصان و مقامات عراقی زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا علاوه بر شفا گرفتن بسیاری از بیماران ، باعث کم شدن آمار ابتلا به کرونا در کشور عراق شد و تجمع‌های میلیونی در کربلا ، بارها آمار ابتلا به کرونا را در این شهر به صفر رساند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا