اخبارجهانجهان اسلام

دوازدهم ژوئن روز جهانی شیعیان

دوازدهم ژوئن توسط سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ، شیعه رایتس واچ ، وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی ، روز جهانی شیعیان ، نامگذاری شده است.

نامگذاری ۱۲ ژوئن به روز جهانی شیعیان ، پس از جنایت اسپایکر عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گرفت.

اسپایکر نام پایگاهی در شمال عراق است که در اختیار نیروی هوایی ارتش عراق قرار دارد.
دانشجویان نخبه عراق در دانشگاه افسری ضمن آموختن فنون پرواز و دیگر علوم و فنون هوا و فضا به استخدام نیروی هوایی عراق در‌ می‌آیند.

۸ سال قبل در دوازدهم ژوئن ۲۰۱۴ میلادی سنی‌های تندروی داعش با همکاری تعدادی از افراد حزب بعث و رؤسای قبایل منطقه ، دانشجویان و کارکنان شیعه دانشکده را با خیانت فرمانده این پایگاه و فریب دادن دانشجویان ، از اسپایکر خارج و در حالی که کامل غیر مسلح و حتی لباس راحتی برتن داشتند سر یک یک ایشان را از بدن جدا کرده و به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

روز جهانی شیعیان ، روزی نمادین برای توجه و مبارزه با ظلم و نابرابری علیه مسلمانان شیعه است.

با وجود گستردگی جمعیتی شیعیان ، اما این گروه از مسلمانان در زمره قربانیان تبعیض و اقدامات خشونت‌آمیز در سراسر جهان هستند.

مسلمانان شیعه تنها به دلیل اعتقادات خود نه تنها توسط گروه‌های تروریستی ، بلکه توسط دولت‌هایی که سیاست ضد شیعی را در داخل و خارج از مرزهای خود سامان داده‌اند ، تحت تبعیض ، حبس و حتی اعدام قرار می‌گیرند.

متأسفانه ، خشونت علیه مسلمانان شیعه تمایزی میان قربانیان خود از نظر سن ، جنس ، مکان و جایگاه اجتماعی و اقتصادی قائل نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا