اخباراروپاجهان

اعتراض گروهی از اهل تسنن بیرمنگام انگلستان به اکران فیلم بانوی بهشت

پس از بازتاب گسترده فیلم سینمایی بانوی بهشت و تأثیر آن بر غیر مسلمانان در کشورهای مختلف غربی ، اکران این فیلم در تعطیلات آخر هفته جوبیلی در حدود ۳۰ شهر بریتانیا آغاز شد و اهل تسنن کمپینی مبنی بر عدم نمایش آن در بریتانیا تشکیل دادند و با تجمع مقابل یکی از سینماهایی که این فیلم را نمایش می‌داد ، خواستار توقف پخش آن شدند.

یکی از مسئولین Cineworld ، سینمایی که معترضان مقابل آن تجمع کرده بودند اعلام کرد: برای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان خود در برابر تظاهرکنندگان ، نمایش فیلم بانوی بهشت را در این سینما لغو می‌کنند.

در واکنش به تصمیم مذکور ، یکی از اعضای مجلس اعیان بریتانیا از لغو نمایش این فیلم انتقاد کرد و این تصمیم را برای هنر ، فاجعه‌بار و برای آزادی بیان ، خطرناک خواند.

مالک شليبک تهیه کننده فیلم سینمایی بانوی بهشت نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت: سینماها به جای تسلیم شدن باید از حق خود برای نمایش چنین فیلم‌هایی دفاع کنند.

لازم به ذکر است که فیلم سینمایی بانوی بهشت به کارگردانی Eli King الی کینگ اولین فیلم در نوع خود در ۱۴ قرن گذشته است که بر اساس داستان زندگانی دختر پیامبر اسلام ، فاطمه زهرا ساخته شده‌ است و دوران معاصر را به دوران صدر اسلام و وقایع پس از شهادت پیامبر اسلام ، گره می‌زند و بخش مهمی از زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها و ظلم‌هایی که پس از شهادت پدرش رسول خدا صلی الله علیه و آله بر آن حضرت وارد شد را به تصویر کشیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا