اخبارمصر

برگزاری کنفرانسی در مصر به نام آنچه ، مقابله با افراط گرایی ، عنوان شده است

ابراهیم نجم، مشاور مفتی اعظم مصر و رئیس مرکز صلح مبارزه با افراط‌گرایی، در سخنانی اظهار کرد که اولین کنفرانس جهانی مرکز «صلح» با هدف بررسی موضوع افراط‌گرایی توسط دارالاِفتاء مصر در روزهای ۷ تا ۹ ژوئن آینده برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اولین کنفرانس با حمایت مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر و با حضور جمعی از مسئولان، محققان، متخصصان و دانشگاهیان از ۴۲ کشور جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار شیعه ، علمای اهل تسنن سالانه هزینه‌های هنگفتی را صرف برگزاری چنین کنفرانس‌ها و همایش‌هایی در قطر و مصر و دیگر کشورها می‌کنند تا شاید بتوانند خود را از افراط گرایی ، نفرت‌انگیزی ، تشویق به خشونت و ۱۴ قرن نسل کشی شیعیان تبرئه کنند.

این در حالی‌ست که شعار دادن در این کنفرانس‌ها و همایش‌ها تا کنون چیزی از حجم بالای روایات جعلی نفرت‌آمیز و مشوّقِ خشونت در متون مهم‌ترین کتاب‌های اهل تسنن نکاسته است.

تعجب آور اینکه برگزارکننده کنفرانس مقابله با افراط گرایی ، دارالاِفتاء مصر است ، مرکزی که حاضر نیست با صدور فتوای حرام بودن کشتن شیعیان ، مانع ۱۴ قرن نسل کشی شیعه توسط پیروانشان شود!

همچنین این کنفرانس‌های شعاری ، افراط گرایی سنی‌های تندرو ، در افغانستان و پاکستان و دیگر کشورها را نه تنها تعدیل نکرده بلکه این گروههای تروریستی با اتکا به محتوای روایات جعلیِ مشوّقِ خشونتِ کتب اهل تسنن و برگزار کنندگان همین کنفرانس‌ها ، سالانه صدها هزار انسان بی‌گناه را ذبح می‌کنند یا در انفجارهای انتحاری و تروریستی به قتل می‌رسانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا