اخبارجهانمصر

محکومیت رهبران اخوان المسلمین به ۱۵ سال حبس و حبس ابد

از زمانی که عبدالفتاح سیسی با کودتای نظامی قدرت را در مصر در دست گرفت ، تا به امروز رهبران ارشد جنبش اخوان المسلمین همواره درگیر دادگاه بوده‌اند.

تقریبا تمامی رهبران ارشد اخوان المسلمین مصر بازداشت شدند ، از جمله “محمد مرسی” که در زمان وقوع کودتا ، رییس جمهور قانونی مصر بود ، به چندین سال حبس محکوم شدند که در نهایت “محمد مرسی” هنگامی که دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند، جان باخت.

دادگاهی در مصر «عبدالمنعم ابوالفتوح» نامزد سابق ریاست جمهوری و «محمود عزت» از رهبران اخوان المسلمین را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش رسانه‌های مصری دادگاه کیفری قاهره روز گذشته (یکشنبه) با صدور حکمی، یاد شدگان را به نشر اخبار دروغ ، ضربه به منافع ملی کشور و رهبری گروهی که بر خلاف احکام قانون تشکیل شده است، متهم کرد.

این دادگاه همچنین «ابراهیم منیر» سرپرست فعلی اخوان المسلمین را به همراه ۱۲ نفر دیگر از این گروه به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه کیفری قاهره همچنین هفت نفر دیگر از فعالان سیاسی مصر را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

در این حکم همچنین «محمد قصاص» عضو دفتر سیاسی «مصر قوی» به همراه یکی دیگر از فعالان سیاسی مصر به نام «معاذ شرقاوی» به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

بنابر اعلام دادگاه: اتهامات ابوالفتوح، منیر، عزت و ۱۳ متهم دیگر شامل جرم فراهم کردن امنیت تروریست‌ها و جمع آوری، دریافت، نگهداری، کمک‌رسانی و حمل و ارائه پول و سلاح به اخوان المسلمین به قصد استفاده از آن‌ برای ارتکاب جرم و جنایت است.

این حکم‌ها در حالی صادر شده که پیشتر ، رسانه‌های مصری اعلام کرده بودند قوه قضائیه این کشور حکم اعدام “محمود عزت” رهبر موقت اخوان المسلمین را تایید کرده است.

دولت مصر، اخوان المسلمین را یک «گروه تروریستی» می‌داند و فعالیت‌های آن را پس از کودتای نظامیان علیه دولت محمد مرسی غیر قانونی اعلام کرده است.

وزرات کشور مصر عزت را مسوول اصلی تاسیس شاخه نظامی اخوان المسلمین مصر می‌داند.
محمود عزت از شخصیت‌های کلیدی و مهم اخوان المسلمین بوده و از او به عنوان «نگهبان دارایی و اسرار گروه»، یاد می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا