اخبارافغانستانجهان

طالبان برای آنچه پیگیری مشکلات مهاجران افغانستانی عنوان شده به تهران می‌روند

معاون سفارت کشور ایران در کابل پایتخت افغانستان گفت: مقامات طالبان برای پیگیری مشکلات مهاجران افغانستانی به تهران سفر می‌کنند.

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل از سفر مقامات طالبان برای پیگیری مشکلات مهاجران افغانستانی به تهران خبر داد.
مرتضوی در دیدار با خلیل‌الرحمان حقانی ، سرپرست وزارت امور مهاجران طالبان گفت: شرایط در ماه‌های اخیر در افغانستان به گونه‌ای رقم خورده که ایران میزبان جمع زیادی از مهاجران تازه وارد بوده است.

لازم به ذکر است که پس از سقوط دولت در افغانستان موج جدیدی از مهاجرت شهروندان آن کشور به ایران راه افتاد و میزان حضور مهاجرین افغانستانی در ایران حدود یک میلیون افزایش یافت.

مرتضوی افزود: پس از روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان، برخی مشکلات اداری برای مهاجران افغانستانی در ایران به وجود آمده است که مقامات دو کشور باید با همکاری و هماهنگی برای حل حداکثری این مشکلات اقدام کنند.

چندی پیش خبرگزاری ایرنا که طالبان را یک گروه تروریستی متحجر و به شدت عقب‌افتاده با سوابق ۲۵ ساله تکفیری توصیف کرده بود با اشاره به نشست مسکو با موضوع افغانستان ، مدعی شد که بعضی از کشورهای شرکت‌کننده ، از جمله ایران در آستانه تصمیم‌گیری برای به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان هستند.

مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا همچنین به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان را ، یک “خطای استراتژیک” خواند که تمام کشورهای منطقه را دچار مشکلات امنیتی زیادی خواهد کرد.

گفتنی است علی‌رغم اینکه تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته اما کشورهای روسیه، چین، ایران، پاکستان، ترکمنستان و قطر دیپلمات‌های طالبان را پذیرفته‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا