اخبارجهانعلم و فناوری

کشف مکانیسمی که قاتل تومورهای سرطانی است!

با پیشرفت علم و دانش ، پژوهشگران آمریکایی و هلندی در بررسی مشترکی ، مکانیسمی را کشف کرده‌اند که سلول‌های ایمنی بدن را برای از بین بردن تومورهای سرطانی تحریک می‌کند.

(((پژوهشگران و دانشمندان طی دهه گذشته، گام‌های قابل توجهی را برای توسعه و اجرای روش‌های ایمنی‌درمانی سرطان برداشته‌اند که از سیستم ایمنی بدن برای درمان بیماری استفاده می‌کند. با وجود این، درمان‌ها برای همه افراد یا همه انواع سرطان کارآمد نیستند.

دشواری در درک این که بدن انسان دقیقا چگونه واکنش ایمنی ضد سرطان را ایجاد می‌کند، پیشرفت به سوی مؤثر کردن درمان در سطح جهانی را کند کرده است.

محققان دانشگاه شیکاگو در آمریکا و دانشگاه آمستردام در هلند، بینش‌هایی را درباره روند واکنش ایمنی ضد سرطان ارائه داده‌اند که گام مهمی در این زمینه محسوب می‌شود. واکنش ایمنی مورد نظر آنها، تحریک سلول‌های T بود.

پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که یک مکانیسم واحد، مسئول تحریک سلول‌های T برای شناسایی سلول‌های سرطانی و حمله به آنها است.

این پژوهش جدید اما نشان می‌دهد که یک مکانیسم دوم موسوم به “MHC-1” نیز در تحریک واکنش سلول‌های T مؤثر است.

“جاستین کلاین” استادیار پزشکی دانشگاه شیکاگو و از پژوهشگران این پروژه گفت: نکته مهم این است که ما مسیری کاملا منحصر به‌ فرد را شناسایی کرده‌ایم که به واسطه آن، تومورها و سیستم ایمنی با یکدیگر صحبت می‌کنند. دانستن اینکه چنین مسیری وجود دارد، ممکن است پیامدهایی برای نحوه تفکر ما در مورد طراحی واکسن یا پیش‌بینی این که کدام آنتی‌ژن تومور ممکن است بهترین گزینه برای هدف قرار دادن باشد، به همراه بیاورد.

“کلاین” و گروهش، نقش سلول‌های دندریتیک را در واکنش ایمنی سرطان مورد بررسی قرار دادند.
قابل ذکر است که این پژوهش در مجله “Immunity” به چاپ رسید.)))

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا