اخبارجهانجهان اسلامعراق

تشرف جرج قرداحی وزیر سابق رسانه لبنان به نجف اشرف و شهر مقدس کربلا

جرج قرداحی وزیر سابق رسانه لبنان، روز گذشته یکشنبه ، به زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابی‌طالب علیهما السلام در نجف اشرف و حرم مطهر امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا مشرف شد.

قرداحی در حرم امام اول شیعیان گفت: مدت‌ها بود رویای چنین زیارتی را داشتم. به این مکان با عظمت آمده‌ام تا آنچه را که مردم حس می‌کنند ، حس کنم.

قرداحی در حرم امام حسین علیه السلام با بیان اینکه امیدوارم زیارت حرم امام حسین علیه السلام دوباره برایم تکرار شود ، گفت: عراق با عظمت باقی خواهد ماند. شاید درگیر بحران هایی در ارتباط با سیاست و دخالت‌های خارجی قرار گیرد اما عراق همان عراق و مردمش همان مردم شریف باقی خواهند ماند.

گفتنی است اظهارات جنجال براگیز جرج قرداحی ، یک ماه قبل از تصدی وزارت اطلاع رسانی لبنان ، که جنگ علیه یمن را بیهوده خوانده بود ، برای روابط دیپلماتیک لبنان و عربستان ایجاد بحران کرد.

هرچند پس از آن ، قرداحی در بیانیه‌ای اعلام کرد مقصودش از آن اظهارات ، به هیچ وجه عربستان یا امارات و یا در دفاع از یمن نبوده است ، ولی این بیانیه نتوانست بحران دیپلماتیکی ایجاد شده را متوقف کند و عربستان ، کویت ، امارات و بحرین سفرا و دیپلمات‌های خود را از لبنان فراخواندند و سفرای لبنان را از کشورهای خود اخراج کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا