آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقعربستان سعودی

اقدام ۴۵ نماینده پارلمان عراق برای بازسازی حرم بقیع

اخبار رسیده از بغداد پایتخت عراق حاکی از آن است که “فالح حسن جاسم خزعلی” نماینده پارلمان عراق طی نامه‌ای که به امضای 45 نماینده پارلمان این کشور رسیده است ، از “برهم صالح” رئیس جمهور و “فواد حسین” وزیر خارجه عراق خواستند موضوع بازسازی حرم ائمه بقیع علیهم السلام را با مقام‌های حکومت عربستان سعودی در میان بگذارند.

به گزارش اخبار شیعه؛ برخی از موضوع‌های طرح شده در این نامه با محوریت درخواست بازسازی حرم بقیع اشاره به ماده ۱ نظام سیاسی کشور عربستان است که دین رسمی کشور را اسلام اعلام کرده و پیروی از کتاب آسمانی قرآن و سنت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در نظام سیاسی این کشور لازم الاجرا بیان شده است.

از دیگر مطالب ذکر شده در این نامه مساله زیارت پیامبر و ائمه بقیع علیهم السلام در ايام حج است که از حکام سعودی خواسته شده امسال حجاج بيت الله الحرام را از زيارت مدينه مشرفه محروم ننمايند.

گفتنی است این نامه، با استناد به ماده 2 قانون اساسی مبنی بر اینکه “اسلام دین رسمی دولت و منبع اصلی قوانین است” و ماده 43 مبنی بر اینکه “پیروان همه ادیان و مذاهب در عراق آزاد هستند که شعائر دینی خود را به جا بیاورند” و شعائر حسینی نیز شامل آن می‌شود، آماده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا