آسیااخبارجهانجهان اسلام

تشدید موج اسلام‌هراسی در هند

کارشناسان سیاسی و فعالان حقوق بشر با تشکیل کمپین‌های مختلفی خواستار مداخله دولت در برابر هندوهای متعصب هستند. در ماه‌های گذشته حملات علیه مسلمانان به اوج خود رسیده است.

به گزارش اخبار شیعه؛ کارشناسان سیاسی و فعالان حقوق بشر در کشور هندوستان در گزارشی نسبت به افزایش موج اسلام‌هراسی در این کشور ابراز نگرانی کردند. مسلمانان کشور هند در سال‌های اخیر متحمل رنج و سختی‌های مظاعف از سوی هندوهای افراطی هستند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، هند محل سکونت 213 میلیون مسلمان است که بیش از 15درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

عاصم علی، کارشناس و محقق سیاسی اندیشکده مرکز تحقیقات سیاست(CPR) در شهر دهلی نو در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد بیشتر حملات صورت گرفته علیه مسلمانان از سوی احزاب راستگرای هند بهاراتیا جاناتا (BJP) صورت می‌گیرد.

وی گفت: در کشور تبلیغات وسیعی از سوی هندوهای متعصب علیه مسلمانان انجام می‌شود و طبقه حاکم نه تنها در برابر این حملات سکوت کرده بلکه در بعضی موارد آنها را در اجرای کمپین‌های ضد اسلامی حمایت نیز کرده است.

نوید حمید، رئیس انجمن اسلامی کشور هندوستان، نیز از وضعیت نگران کننده مسلمانان در هندوستان خبر می‌دهد که در سال‌های اخیر بر وخاومت اوضاع افزوده شده است. وی با ادعای اینکه اقلیت هایی از جمله مسلمانان و مسیحیان به شهروند درجه دوم تبدیل می شوند، گفت که این روند باعث بدنامی برای کشور شده است. عمران خان خواستار مقابله سازمان ملل با اسلام هراسی شد پاکستان: انتشار مطالب ضد اسلامی در هند بخشی از پروژه بزرگ اسلام هراسی است یادداشت’ اسلام هراسی و راهبردهای مقابله با آن سخنرانی عمران خان در سازمان ملل؛ تاکید بر حل مساله کشمیر و فلسطین و اعتراض به اسلام هراسی در غرب.

وی گفت: آینده این کشور تحت این نظامی سیاسی افراطی در خطر است. ما به مبارزه عمومی همه شهروندان نیاز داریم تا مردم را درباره خطرات آتی که این کشور را در هرج و مرج و درگیری قرار می دهد آموزش دهیم.

اخیراً گروهی متشکل از 108 بوروکرات ارشد سابق با ایجاد کمپینی خواستار دخالت دولت و شخص نارندرا مودی نخست وزیر هند برای توقف تحرکات ضد اسلامی شدند.

در ماه‌ها و سال‌های گذشته تشدید خشونت علیه مسلمانان در ایالت‌های آسام، دهلی، گجرات، هاریانا، کارناتاکا، مادیا پرادش، اوتار پرادش، و اوتاراکند که بیشتر جمعیت آنها را هندوهای حزب بی‌جی‌پی تشکیل می‌دهند،‌ بیشتر حس شده است و وقتی این خشونت‌ها با سکوت دولت و پلیس روبرو می‌‌شود،‌ فجایع انسانی شکل وحشتناک‌تری به خود می‌گیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا