آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

فراخوان موکب‌های عراقی برای تحصن و تجمع اعتراضی با هدف بازسازی حرم بقیع

موکب‌های مستقر در عراق، با صدور بیانیه‌ای رسمی، خواستار برپایی تحصن و تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف عراق برای بازسازی حرم مطهر تخریب شده ائمه علیهم السلام در بقیع به عنوان میراث دینی و اسلامی شدند.

به گزارش اخبار شیعه؛ در بخشی از این بیانیه آمده: به نام موکب‌ها و هیئت‌های عزاداری، از مردم عراق به ویژه محبان اهل بیت علیهم السلام در هر جا که باشند، که همیشه برای یاری اهل بیت علیهم السلام پیش قدم هستند، می‌خواهیم در تحصن مسالمت آمیز و تجمع اعتراضی برای درخواست بازسازی حرم بقیع مشارکت کنند و تلاش جدی برای بازسازی آن به عنوان میراث دینی و اسلامی که در قوانین اساسی و بین المللی تضمین شده است، انجام دهند.

در این بیانیه همچنین آمده: هرگز قبور بزرگان ویران باقی نمی‌ماند، هر کسی شعائر الهی را گرامی و بزرگ بدارد، نشان از تقوای دلهاست.

همزمان با این فراخوان، و در هفته بزرگداشت تخریب حرم بقیع ، فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در عراق ، کمپینی با هشتگ «بناء البقیع مطلبنا» (درخواست ما ساخت بقیع است) راه‌اندازی کردند که مورد استقبال چشم‌گیر قرار گرفت و بسیاری از عراقی‌ها با انتشار عکس و ویدیو حمایت خود را از این کمپین اعلام کردند و هشتگ «بناء البقیع مطلبنا» به سرعت در شبکه‌های مختلف اجتماعی وایرال شد.

جوانان غیور عراقی برپایی این کمیپن را متبلور کردن ارزش‌های حقوقی و آزادی‌های دینی بیان کردند.

“علی مهدی” از فعالان اجتماعی در توئیتی نوشت: ائمه بقیع، مدافع حق و آزادی و انسانیت هستند. تخریب قبور آنها ظلم است و برخلاف آن چیزی که به آن دعوت کردند.

“حسن فوزی” از فعالان اجتماعی نیز در توئیت خود از یونسکو خواست تا در ساخت حرم بقیع کمک و مشارکت کند، او نوشت: ما از شما به عنوان یک سازمان که به میراث جهانی توجه دارد و از میراث ملت‌ها و ادیان دفاع می‌کند، می‌خواهیم بدون درنظر گرفتن نژاد و قومیت ، در ساخت حرم بقیع نقش موثر و مشارکت ویژه داشته باشید.

از دیگر فعالیت‌های شیعیان غیور عراقی با هدف درخواست بازسازی حرم ائمه بقیع علیهم السلام برگزاری تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف است. از تجمع اعتراضی مقابل سفارت سعودی در بغداد تا تجمع در مرز عراق و عربستان.
هر سال همزمان با هشتم شوال روز جهانی بقیع صدها نفر از شیعیان عراق با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌هایی که درخواست بازسازی حرم بقیع را منعکس می‌کند در آخرین نقطه مرزی میان عراق و عربستان تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.
لازم به ذکر است که این تجمع اعتراضی به همت روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، در کربلا انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا