آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

کشته شدن یک مقام ارشد طالبان توسط “جبهه مقاومت افغانستان”

اخبار رسیده از کابل پایتخت افغانستان حاکی از آن است که آمر جنایی ولسوالی تاله وبرفک ولایت بغلان افغانستان از اعضای طالبان بوده، توسط اعضای جبهه مقاومت افغانستان کشته شد.

به گزارش اخبار شیعه؛ در همین حال رسانه های محلی افغانستان اعلام کردند که نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان طی روزهای اخیر حملات خود بر مواضع سنی های تندروی طالبان در برخی ولایت‌های این کشور را تشدید کرده‌اند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که نزدیک به 10 روستا را در ولایت تخار از کنترل نیروهای طالبان خارج کرده و دو دره را در ولایت پنجشیر تصرف کرده است.

براساس بیانیه «جبهه مقاومت ملی افغانستان»، طی درگیری‌های چند روز اخیر، نیروهای این جبهه‌ موفق شدند بخش‌هایی از ولسوالی ورسج تخار را به تصرف خود درآورند.

براساس این بیانیه، مناطق تصرف شده شامل «تکاب-میان‌شهر» و «تکاب-ایمند» نیز می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «روستاهای میان‌شهر، کتو، و یغنان، سردشت، ده‌غاران، ده جنگلک، ایوت، پجک بالا، منطقه‌ی خرادا وکیمیان، ایمند، پلک، ایمند بالا و پایان، یوچ و دره‌ی کندک به تصرف نیروهای جبهه‌ مقاومت ملی درآمده است‌.»

جبهه مقاومت افغانستان مدعی شد که طی این درگیری‌ها خسارت‌هایی به طالبان وارد شده است.

در پی این درگیری‌ها طالبان نیز نیروهای کمکی به این مناطق اعزام و نیروهایی را در «خانقاه ورسج» مستقر کرده است.

به گفته منابع نزدیک به جبهه مقاومت ملی افغانستان درگیری در این دو ولسوالی‌ همچنان ادامه دارد و نیروهای این جبهه در حال پیشروی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا