آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقفرهنگ و هنر

چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین علیه السلام در عراق برگزار می‌شود

چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین علیه السلام با موضوع قرآن کریم و مسائل دنیای معاصر، هفته آینده در شهر مقدس کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار شیعه؛ شیخ “خیرالدین علی اَلهادی” رئیس اداره دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی در این باره گفت: چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین علیه السلام سه شنبه آینده در سالن ام ابیها در دانشگاه الزهرا علیها السلام در شهر مقدس کربلا آغاز می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین رویکرد صحیح قرآن کریم و پیروی از آن در اصلاح جامعه و نیز برجسته ساختن ویژگی‌هایی که رویکرد قرآنی در دعوت به اصلاح جامعه از آن برخوردار است بیان کرد.

تأکید بر جامعیت و جهان شمول بودن قرآن کریم، تربیت فرد مسلمان در شناخت مسائل معاصر امت اسلامی و بررسی پژوهش‌های تازه قرآنی و تحکیم روابط پژوهشی بین محققان برای ارتقای وضعیت امت اسلامی از دیگر اهداف این همایش عنوان شده است.

الهادی ادامه داد: افزایش دانش علمی و ارائه مشاوره به پژوهشگران در زمینه مطالعات قرآنی، بررسی مشکلات معاصر و مسائل روز امت اسلامی با نگاه قرآنی و بحث درباره مسائل اجتماعی از دیگر برنامه‌های این همایش است.

رئیس اداره دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی توضیح داد که این کنفرانس دارای مزایای منحصر به فردی است، از جمله اینکه شرکت در آن چه از داخل و چه خارج از عراق رایگان است و کسانی که قادر به حضور نیستند می‌توانند از طریق وبینار شرکت کنند. همچنین شرکت کنندگان گواهی شرکت در همایش دریافت می‌کنند و مقالات پژوهشی پذیرفته شده در یک شماره ویژه در یک مجله معتبر چاپ می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا