آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

آمادگی شیعیان جهان برای بزرگداشت روز جهانی بقیع

همه ساله شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام چهارم تا دهم ماه شوال، هفته بزرگداشت تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام و هشتم شوال روز جهانی بقیع را با برگزاری مجالس عزاداری و همایش‌ها گرامی می‌دارند.

به گزارش اخبار شیعه؛ هر سال شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر دنیا، تلاش می‌کنند در هفته بزرگداشت تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام، با برگزاری فعالیت‌های مختلفی، به بزرگداشت حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام و چهار امام معصوم بقیع بپردازند.

از جمله این فعالیت‌ها، برگزاری تجمع اعتراضی شیعیان در مرز عراق و عربستان در روز 8 شوال، روز جهانی بقیع است که چند سالی است به همت مرکز روابط عمومی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، در منطقه مرزی این دو کشور برگزار می‌شود.

همچنین در بسیاری از دیگر کشورهای جهان، شیعیان در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مراکز فرهنگی و دینی و نیز مؤسسات، برای بزرگداشت روز جهانی بقیع، مراسم برگزار می‌کنند.

لازم به ذکر است، بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، بیش از 10 سال پیش، روز 8 شوال را روز جهانی بقیع نامگذاری کردند و پیروان اهل بیت علیهم السلام را به بزرگداشت این روز سفارش کردند.

گفتنی است، حرم مطهر بقیع، محل دفن چهار اختر تابناک شیعه، امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام و شمار زیادی از صحابه و بزرگان است که در سال ۱۳۴۴ قمری حرم بقیع توسط وهابی‌ها به طور کامل تخریب شد.

امروزه از گنبد و بارگاه حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام، تنها قبرهای خاکی بر جای مانده، که سندی انکار ناپذیر بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام می‌باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا