آمریکااخبارجهانجهان اسلام

پیام تبریک رئیس جمهور آمریکا به مناسبت فرا رسیدن عید فطر

“جو بایدن” رییس جمهور آمریکا و همسرش “جیل” با صدور بیانیه ای رسمی، فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان جهان تبریک گفت.

به گزارش اخبار شیعه؛ با توجه به روی کارآمدن سنی های تندروی طالبان در افغانستان و افزایش بی سابقه مهاجران افغان در جهان، و نیز آواره شدن برخی شهروندان دیگر کشورهای اسلامی، بیانیه رئیس جمهور آمریکا که هر سال به مناسبت عید فطر منتشر می شود، امسال کمی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

“جو بایدن” رییس جمهور ایالات متحده آمریکا و همسرش “جیل”، همانند روؤسای جمهور سابق آمریکا، با صدور بیانیه ای رسمی، فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان جهان تبریک گفتند.

در بخشی از این بیانیه آمده: در حالی که مسلمانان در ایالات متحده و سراسر جهان ماه رمضان را به پایان می‌رسانند و عید فطر را جشن می‌گیرند، من و جیل صمیمانه‌ترین آرزوهایمان را برای همه کسانی که این مناسبت شاد را جشن می‌گیرند، ابراز می‌کنیم.

این بیانیه می افزاید: عید، پایان ماه مبارکی است که به فداکاری و تفکر اختصاص داده شده، زمانی که خانواده ها و جوامع گرد هم می آیند تا برکات خود را جشن بگیرند. عید همچنین فرصتی برای مسلمانان است تا از همه کسانی که در مبارزه یا تحت تأثیر فقر، گرسنگی، درگیری و بیماری هستند یاد کنند و دوباره متعهد به ساختن آینده ای بهتر برای همه شوند.

در این بیانیه همچنین بدون بیان مستقیم افغانستان یا دیگر کشورهای جهان، آمده: امسال، همزمان با عید سعید فطر، میلیون‌ها آواره و پناهنده در سراسر جهان را در قلب خود نگه می‌داریم که این عید مقدس را جدا از خانواده‌های خود و نامطمئن به آینده خود سپری می‌کنند، اما همچنان به امید فردای روشن‌تر هستند. ما به عنوان یک ملت باید همیشه به کسانی که به دنبال زندگی بهتر هستند ایمان داشته باشیم و تعهد خود را برای خدمت به عنوان چراغ امید برای مردم تحت ستم در سراسر جهان حفظ کنیم. مسلمانان در سراسر ایالات متحده عید را جشن می گیرند، اجازه دهید تعهد خود را برای احترام به همه ادیان و عقاید تجدید کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده: قرآن کریم مردم را به ایستادگی قاطعانه برای عدالت دعوت می کند و یادآوری می کند که ما قوم و قبیله آفریده شده ایم تا یکدیگر را بشناسیم. سنت آزادی مذهبی برای همه کشور ما را تقویت می کند و ما به همکاری با آمریکایی ها با هر عقیده و پیشینه ای برای حفظ و تعمیق تعهد جمعی خود به این اصل اساسی ادامه خواهیم داد. امسال، ما سنت جشن گرفتن عید را در کاخ سفید و قدردانی از مسلمانان آمریکایی الهام بخش که در تلاش برای ایجاد تفاهم و اتحاد بیشتر در سراسر کشور ما هستند، از سر خواهیم گرفت.

در پایان این بیانیه آمده: برای همه کسانی که جشن می گیرند، من و جیل عید را به شما و عزیزانتان تبریک می گوییم. باشد که روحیه اجتماع، شفقت و خدمتی که در ماه گذشته شاهد بودیم در طول سال ادامه داشته باشد. عید شما مبارک!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا