آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

نامه‌ سرگشاده‌ به دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف محافظت از شیعیان هزاره در افغانستان

۴۲ تن از فعالان برجسته جامعه مدنی، حقوق بشر، دیپلمات‌ها و دانشگاهیان افغانستان در نامه‌‌ای سرگشاده‌ به سرمنشی سازمان ملل، خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث فوری در مورد وضعیت هزاره‌ها و محافظت از آنان در برابر حملات انتحاری و کشتار سیستماتیک هزاره‌ها شدند.

به گزارش اخبار شیعه؛ در این نامه‌‌ که در سایت فِیر آبزرور منتشر شد، امضا کنندگان از سازمان ملل متحد خواستند برای جلوگیری از نسل کشی هزاره‌های افغانستان قطعنامه‌ای صادر کند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما معتقدیم که کارزار خشونت‌بار متداوم و عمدی علیه جامعه هزاره و عموم شیعیان در افغانستان نیازمند واکنش فوری و هماهنگ سازمان ملل و جامعه بین‌المللی است.

همچنین در این نامه سرگشاده، به بررسی و جلوگیری از «نسل‌کشی جاری» و‌ محاکمه عاملان تاکید شده است.

در این نامه ضمن اشاره به موارد آشکار حملات به هزاره‌ها و شیعیان توسط داعش و دیگر گروه‌های افراطی آمده: بازگشت طالبان به قدرت، هزاره‌ها را بیش از پیش در معرض خشونت‌های فزاینده قرار داده است.

در پایان این نامه خواسته شده تا گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، اطلاعات مستدل مربوط به نقض شدید قوانین بین‌المللی حقوق بشر و جنایات مرتکب شده علیه هزاره‌ها را جمع‌آوری و منتشر کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا