آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی و مرکز اسلامی ایرانیان، میزبان بیستمین جلسه همبستگی مراکز اسلامی کانادا

مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی و مرکز اسلامی ایرانیان در کانادا پس از توقف دو ساله به دلیل شیوع کرونا، میزبانی بیستمین جلسه همبستگی مراکز اسلامی این کشور را عهده‌دار شد.

به گزارش اخبار شیعه؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ صالح سیبویه در ابتدای جلسه ، سلام و دعای بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله را به حضار ابلاغ کرد.

از جمله سخنرانان این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد مهدی ناصری – حجت الاسلام و المسلمین سید نبیل عباس – حجت الاسلام و المسلمین سید ظفر زیدی – پاتریک براون – مفتی شیخ حسن غیه و استاد سامر مجذوب بودند.

پاتریک براون (Patrick Brown) ریاست حزب محافظه کاران کانادا از شهر تورنتو و هیئتی از کنسولگری جمهوری عراق به ریاست آقای سید علی یاسری، مستشار کنسول نیز در این جلسه حضور داشتند.

لازم به ذکر است در این جلسه همبستگی، بیش از 12 مرکز و انجمن فعال در کشور کانادا از گرایش‌های مختلف مذهبی و سیاسی، به دعوت مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی و مرکز اسلامی ایرانیان شرکت کردند که موضوع‌های مختلف مبتلا بِهْ در کانادا، در این جلسه مورد همفکری و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است حفظ همبستگی و اتحاد میان هیات‌ها، حسینیه‌ها و مساجد و مراکز فرهنگی از سفارش‌های مؤکَّد بزرگ مرجع جهانیان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله است که بر این اساس سالهاست همه مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه در سراسر دنیا و مقلدین معظم له، شعار «اَلْحُسَین یُوَحِّدُنا» حسین علیه السلام محور اتحاد است، را نَصْبُ الْعِيْنِ فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

در همین راستا خبرگزاری اخبار شیعه گفتگویی داشته با شیخ صالح سیبویه وکیل آیت الله العظمی شیرازی و مسئول مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کانادا و این پرسش ها را از وی کرد:

مهمترین موضوع‌هایی که در بیستمین جلسه اتحاد و همبستگی مراکز اسلامی در کانادا برگزار شد رو بفرمایید.

جلسه همبستگی و اتحاد مراکز اسلامی در کانادا چه پیام و هدفی رو دنبال میکنه؟

علاقمندان می توانند برای مشاهده کامل این گفتگو به صفحه اختصاصی خبرگزاری شیعه ویوز در یوتیوب مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا