آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

هزینه ویزای حج و عمره، ده برابر شد!

بررسی‌های انجام شده توسط خبرنگار ما، حکایت از آن دارد که عربستان سعودی در برخی از کشورهای اسلامی، هزینه ویزا برای حجاج و عمره گزاران را افزایش داده است.

به گزارش اخبار شیعه؛ گفته می‌شود یکی از این کشورها، اردن است.

در همین راستا یکی از شهروندان اردنی که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار اخبار شیعه، گفت: چند روز قبل از ماه عظیم رمضان، برای دریافت ویزای عمره، اقدام کردیم. قیمت این ویزا آخرین باری که پرسیده بودم، 15 دینار اردنی (برابر با 20 دلار) بود اما این بار که قبل از ماه رمضان برای گرفتن ویزا اقدام کردیم، از ما 150 دینار (نزدیک به 200 دلار) پول دریافت کردند.

وی در ادامه افزود: علت این موضوع مشخص نیست اما واقعا ده برابر شدن این هزینه، بی‌انصافی است و از نظر ما، این اقدام به مثابه سوء استفاده حکومت آل سعود از موضوع حج و عمره برای دستیابی به پول بیشتر است.

این شهروند اردنی که تقریبا نیمه اول ماه عظیم رمضان را در عربستان گذرانده و به تازگی از عمره به کشورش بازگشته، همچنین گفت: بنده به همراه همسرم چند سال پیش نیز به عمره رفته بودیم. عمره امسال به کلی با گذشته تفاوت داشت و به هیچ وجه طعم معنوی عمره نداشت.

وی در این باره گفت: محدودیت‌های بسیار زیادی از سوی نیروهای آل سعود در نقاط مختلف اعمال شده و همه آن به بهانه بیماری کرونا است در حالی که اگر با دقت موضوع را بررسی کنیم می‌بینیم خیلی از این محدودیت‌ها بی‌مورد و غیرمنطقی است. برای مثال، زیارت برخی اماکن، بیش از یک بار ممنوع است.

این شهروند اردنی افزود: برای روشن‌تر شدن موضوع، به بیان یک نمونه بسنده می‌کنم. هنگام ادای مناسک عمره و پایان 7 بار طواف خانه خدا، بلافاصله نیروهای انتظامی مکه، ما را به سمت بیرون مسجد الحرام هدایت کردند. گفتیم می‌خواهیم باز هم دور کعبه طواف کنیم، گفتند ممنوع است. گفتیم لااقل توقف کنیم و دو رکعت نماز بخوانیم، گفتند در اینجا ممنوع است. بیرون از محوطه مسجد الحرام باید نماز بخوانید!!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا