اخباراروپاجهانجهان اسلام

اخراج خبرنگار منتقد قرآن‌ سوزی از تلویزیون سوئد

قرآن سوزی، اقدامی ضد اسلامی و تحریک برانگیز که بیش از 10 روز است کشور سوئد را با چالشی واقعی مواجه کرده است.

به گزارش اخبار شیعه؛ اقدامی که توسط یک افراط گرا صورت گرفت و حاشیه‌های آن نه تنها در سوئد پایان نیافته بلکه همچنان در گوشه و کنار این کشور به آن دامن زده می‌شود.

تلویزیون دولتی سوئد یکی از خبرنگاران منتقد سیاستمدار هتاک به ساحت قرآن کریم را به بهانه نقض بی‌طرفی اخراج کرد.

آنتون اسوندسن مدیر اخبار منطقه جنوبی شبکه سوئدیSTV طی اظهاراتی در این باره گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد که این خبرنگار، اصل بی‌طرفی را در این شبکه نقض کرده است. تحقیقات به پایان رسیده و منجر به اخراج وی شده است.

این خبرنگار با بیان اینکه رفتار راسموس پالودان، تحریک‌آمیز بوده، خطاب به وی گفت: به خانه خودت برگرد، ای نادان.

پالودان در سخنرانی خود در شهر گوتنبرگ سوئد که مسلمانان زیادی در آن زندگی می‌کنند، عمداً به اسلام و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله توهین کرده بود.

پس از موج عظیم حملات علیه پالودان، وی ضمن توجیه رفتار خود، به صراحت اعلام کرد قانون سوئد را که انتقاد از ادیان را مجاز می‌داند، نقض نکرده است.

در واکنش به این حوادث، چین از سوئد انتقاد کرد و از این کشور خواست به اعتقادات مسلمانان احترام بگذارد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آزادی بیان نمی‌تواند توجیهی برای تبعیض نژادی یا فرهنگی باشد، امیدواریم سوئد به اعتقادات مذهبی اقلیت‌ها از جمله مسلمانان احترام بگذارد.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، ترکیه، امارات و عربستان به همراه تعدادی از سازمان‌های عربی و اسلامی سوزاندن قرآن را محکوم کردند و این رفتار را تحریکی برای مسلمانان در سراسر جهان دانستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا