آسیااخبارجهانجهان اسلامکویت

انتقاد “شیعه رایتس واچ” و یکی از نمایندگان پارلمان کویت از عاملان تخریب یکی از حسینیه های شیعیان

رسانه های کویتی از حرمت شکنی در ماه عظیم رمضان و تخریب یکی از حسینیه های شیعیان بنام نام حسینیه “خیمه الانصار” به دلایل نامعلوم خبر دادند.

به گزارش اخبار شیعه؛ در پی این اقدام، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان موسوم به “شیعه رایتس واچ” با انتشار بیانیه ای، ضمن ابراز تأسف از تخریب این حسینیه، این اقدام ضد شیعی را مورد انتقاد قرار داد.

در ادامه این بیانیه، نسبت به برخی تحرک ها و اقدام ها با هدف بر هم زدن آرامش و همزیستی مسالمت آمیز شهروندان کویتی، هشدار داد و نوشت: اسناد و مدارکی در اختیار داریم که ثابت می کند، تخریب این حسینیه از روی عمد انجام شده است. به نظر می رسد برخی افراد به دنبال ایجاد اختلاف داخلی میان طیف های مختلف مردم در کشور کویت هستند.

از سوی دیگر “هشام صالح” نماینده پارلمان کویت طی اظهاراتی وزیر کشور کویت را مورد خطاب قرار داده و از او پرسید: عوامل و نیروهای نزدیک به شما، با چه سند، مدرک و دلیلی اقدام به تخریب حسینیه “خیمه الانصار” کردند؟!

در همین حال “صالح عاشور” نماینده سابق پارلمان کویت نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستگرام، ضمن انتقاد از تخریب این حسینیه، نوشت: اقدام وزارت کشور در تخریب حسینیه شیعیان، اقدامی مخالف قانون اساسی است که قائل به آزادی مطلق اعتقادات شهروندان کویتی است.

وی در ادامه این پست نوشت: این اقدام نشان می دهد که جریانی پشت قضیه است تا اختلاف بین شیعه و دیگران بی اندازد.

صالح عاشور در پایان مطلب خود نوشت: کابینه فعلی مستحق باقی ماندن نیست و باید هر چه زودتر کناره برود و کشور را به اهلش بسپارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا