اخباراروپاجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

از بیانیه سازمان «مسلمان آزاد» درباره قرآن سوزی تا تشکیل کمپین #تحریم_کالاهای_سوئد

در پی اقدام اعضای یک حزب افراطی در کشور سوئد به سوزاندن قرآن کریم، موجی از خشم و اعتراض ها توسط مسلمانان جهان در نقاط مختلف کره خاکی به ویژه در کشور سوئد، برانگیخته شد.

به گزارش اخبار شیعه؛ به رغم اینکه از این ماجرا بیش از یک هفته زمان می گذرد، اما اعتراض به این موضوع همچنان ادامه دارد و خیابان های مختلف سوئد، شاهد بازگشت آرامش به خود نبوده اند.

در همین راستا سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» با صدور بیانیه ای رسمی که نسخه از آن به دست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضد اسلامی، نسبت به ادامه و تکرار چنین رفتارهایی تبعیض گرایانه و فرقه گرایانه علیه مسلمانان، به حکومت سوئد هشدار داد.

در بخشی از این بیانیه آمده: نادیده گرفتن و سکوت مقام های رسمی سوئد در برابر چنین تجاوزهای خطرناکی که شباهت بسیاری به اقدام های گروه ها و سازمان های تروریستی مانند داعش و القاعده دارد، و علیه پیروان یکی از ادیان آسمانی رخ داده، تبعات بسیار خطرناکی را در پی خواهد داشت.

این بیانیه می افزاید: سازمان «مسلمان آزاد»، رفتار و اقدام نژاد پرستانه عاملان قرآن سوزی را با دقت مشاهده و بررسی کرد. رفتار کورکورانه و سرشار از نفرت که در وجود عاملان و مرتکبان این اقدام وجود داشته، آنها را به سمت ارتکاب این رفتار نژاد پرستانه هدایت کرده و موجب شده که حقوق و کرامت و اعتقادات مسلمانان جهان را پایمال کنند و همه صفت های انسانی را زیر پا گذاشته و پایمال کنند و حرمت ادیان آسمان را هم در هم بشکنند درحالی که ادیان آسمانی طبق قوانین بین المللی که توسط سازمان های بین المللی صادر شده، حرمت داشته و باید جایگاهشان حفظ شود.

در همین حال از سوی دیگر کاربران شبکه های اجتماعی در اعتراض به قرآن سوزی در سوئد، کمپین #تحریمکالاهایسوئد را راه اندازی کرده و از همه مسلمانان و کشورهای اسلامی خواسته اند به هیچ وجه محصولات و کالاهای تولید شده در کشور سوئد را خریداری نکنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا