آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعه انفجار دیروز علیه شیعیان افغانستان را محکوم و طالبان را مسئول آن دانست

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعه موسوم به “شیعه راتیس واچ” دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای رسمی، انفجارهای تروریستی علیه مراکز آموزشی که ظهر روز گذشته در غرب کابل پایتخت افغانستان رخ داد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اخبار شیعه؛ این سازمان در بخشی از بیانیه خود که نسخه ای از آن به دست ما رسید، انفجارهای تروریستی روز گذشته را “استمرار و ادامه طرح نسل کشی شیعیان افغانستان” دانست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: خفاش های کور که عضو گروه های تروریستی و افراطی هستند، همچنان به شرارت خود ادامه می دهند و به خلق جنایت های دردناک علیه شهروندان غیر نظامی و بی گناه که پناهی جز خداوند متعال ندارند، ادامه می دهند و حق و حقوق آنها را پایمال می کنند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده: مسلمانان شیعه از افزایش روز افزون عملیات های تروریستی که در نقاط مختلف افغانستان علیه آنان رخ می دهد، رنج می برند. عملیات هایی که تاکنون موجب به شهادت رسیدن هزاران و زخمی شدن هزاران تن دیگر از پیروان اهل بیت علیهم السلام شده است.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعه در این بیانیه، این گونه جنایت ها را نسل کشی معرفی کرده و جنبش طالبان را مسئول آن در برابر خداوند متعال و مردم افغانستان و جامعه بین الملل دانسته و بر ضرور تعامل جدی برای مقابله با این بحران انسانی، تأکید کرد.

گفتنی است، “شیعه راتیس واچ” سازمانی بین المللی است که مقر اصلی آن در واشنگتن آمریکا قرار دارد و در زمینه دفاع از حقوق پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر جهان فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا