آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: سیره حکومتی و جنگی رسول خدا و امیرالمؤمنین در تاریخ بشریت بی‌نظیر است

شب گذشته، هفدهمین جلسه از سلسله نشست‌های علمی بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، دام ظله در ماه عظیم رمضان 1433 قمری با حضور علما، فقها، فضلا، طلاب و عموم مقلدین و علاقمندان به مرجعیت شیعه، برگزار شد.

به گزارش اخبار شیعه؛ در بخشی از جلسه دیشب، از اعتبار کتاب سلیم بن قیس هلالی و اَلْغارات ثقفی پرسیده شد که معظم له در پاسخ فرمودند: علمای شیعه غیر از قرآن کریم، نهج البلاغة و صحیفۀ سجادیه بر خلاف عامه هیچ کتابی را تماما صحیح نمی دانند، بلکه مطالب معتبرترین کتاب ها نیز باید تک تک بررسی شود، کتاب سلیم و الغارات از کتاب های خوب و کم نظیر هستند، ولی نقل های ایشان تک تک باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بزرگ مرجع جهان تشیع همچنین در ادامه طی اظهاراتی درباره سیره حکومتی و جنگی پیامبر و حضرت علی فرمودند: سیرۀ حکومتی و جنگی رسول خدا و امیرمؤمنان صلی الله علیهما وآلهما در تاریخ بشریت بی نظیر است، ایشان حتی در میدان جنگ، انسانیت و فضیلت را ملاک قرار دادند.

همچنین در جلسه علمی شب گذشته، سؤال‌های مختلفی با موضوع‌های متنوع فقهی، تاریخی و تفسیری از آیت الله العظمی شیرازی پرسیده شد که ایشان یکایک سؤال‌ها را پاسخ فرمودند.

برخی از این موضوع‌ها عبارتند از: طب اسلامی و اعتبار روایات طبی – حکمت استعمال «نساء النبی» و «ازواج النبی» در قرآن کریم – شُرطَة ُ الْخَمیس و ماهیت آن – حقوق والدین که در رساله حقوق امام سجاد علیه السلام بیان شده – عُقوق والدَیْن – شبهاتی پیرامون جایگاه اجتماعی بانوان، نشوز، برخی از احکام طلاق، و حکم تجسس.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا