آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

مرز مهران رسما به روی زائران باز شد

فرماندار مهران با اعلام خبر باز شدن مرز زمینی مهران به روی زائران ایرانی، گفت: در حال حاضر مرز مهران باز است و داشتن ویزا برای تردد از این مرز الزامی است.

به گزارش اخبار شیعه؛ وی افزود: کسانی که می‌خواهند از مرز مهران وارد کشور عراق شوند، باید حتما علاوه بر پاسپورت، ویزای کشور عراق را هم داشته باشند تا بتوانند از مرز مهران عبور کنند و صرف داشتن پاسپورت برای عبور از این مرز کافی نیست.

فرماندار مهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین آمار ترددهای پایانه مرز مهران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ۲۹ فروردین ماه 1401، حدود ۴۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده‌‌اند که از این میزان ۳۰۷۶۱ نفر اتباع ایرانی، و ۹۲۶۷ نفر هم اتباع غیر ایرانی بوده ‌اند.
بر پایه این گزارش، مرز مهران بیش از یک سال بود که به روی زوار از ایران بسته بود اما زائران عتبات عالیات با در دست داشتن ویزا و پاسپورت می‌توانند از طریق مرز زمینی به زیارت کربلا مشرف شوند.

گفتنی است، 21 شهریور 1400، مصطفی الکاظمی نخست ‌وزیر عراق که به تهران سفر کرده بود، در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس ‌جمهور ایران از لغو ویزا میان عراق و ایران خبر داد، اما با شرط و شروط‌هایی که دو کشور تعیین کردند، تاکنون این امر به طور کامل و صحیح محقق نشده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا