آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراقعربستان سعودی

پیشنهاد رییس سازمان حج و عمره عراق: باز شدن کامل مرزهای زمینی بین ایران و عراق و انجام سفر زمینی حجاج ایرانی به عربستان از مسیر عراق

مقام های مختلف عراقی، طی دو سال اخیر برای آشتی دادن ایران و عربستان، تلاش بسیار گسترده ای کرده اند و چندین مرحله دیدارهای محرمانه میان مقام های این دو کشور به میزبانی عراق، در بغداد انجام شده است.

به گزارش اخبار شیعه؛ در جدید ترین تلاش صورت گرفته در این زمینه، حجت الاسلام شیخ “سامی مسعودی” رییس سازمان حج و عمره عراق در دیدار با هیات ایران، بر الزام بازگشایی راه زمینی عتبات عراق تاکید کرد و ترانزیت زائران ایرانی از عراق به عربستان را پیشنهاد کرد.

وی در این دیدار گفت: ما از تبادل زائر میان دو کشور خوشحال می‌شویم؛ زیرا گردشگری مذهبی علاوه‌بر تاثیرات اقتصادی، بر فرهنگ معنوی ملت‌ها نیز تاثیر دارد و علاوه‌بر این‌که دولت‌ها با هم تعامل می‌کنند، باعث دوستی و تعامل میان ملت‌ها هم می‌شود.

رییس حج و عمره عراق درباره بازگشایی راه زمینی، اظهار کرد: این موضوع اهمیت زیادی دارد، نه تنها سفر زمینی عتبات به عراق باید صورت گیرد، بلکه ما خواهانیم سفر عمره و حج هم به صورت ترانزیت از عراق به عربستان صورت گیرد. قبلا هم خیلی از کشورها به صورت زمینی از عراق راهی عربستان می‌شدند.

قبلا هم شهروندان برخی از کشورها به صورت زمینی از عراق راهی عربستان می‌شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا