آمریکااخبارجهانجهان اسلام

تیراندازی به سوی نمازگزاران مسجدی در کانادا

پلیس کانادا گزارش داد در تیراندازی افراد ناشناس به سوی نمازگزاران در بیرون مسجدی در تورنتو، پنج شهروند مسلمان زخمی شدند.

به گزارش اخبار شیعه؛ دیوید رایدزیک سخنگوی اداره پلیس تورنتو گفت: گروهی از مردان که در ماه عظیم رمضان نماز صبح را به پایان رسانده بودند، در منطقه اسکاربرو مورد حمله تیراندازی قرار گرفتند.

او افزود: حداقل شش گلوله شلیک شده اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد مظنون در تیراندازی دست داشته‌اند. ما نمی‌توانیم بگوییم که آیا قربانیان به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان هدف قرار گرفته‌اند یا خیر!

در همین حال، مسلمانان کانادا نسبت به وقوع این حمله تروریستی ابراز نگرانی کرده و از مقام‌ها خواستند تا تمام تلاش خود را برای رسیدگی به عاملان این حادثه انجام دهند.

از سوی دیگر پلیس از هر کسی که اطلاعات یا فیلمی از حادثه در اختیار دارد خواست که به ‌طور ناشناس اطلاعات خود را به پلیس ارائه کند.

پلیس اعلام کرد که قربانیان بین ۲۸ تا ۳۵ سال سن دارند و برخی متأهل و دارای فرزند هستند.

به گفته رایدزیک سه نفر از این پنج نفر در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده‌اند و انتظار می‌رود دو نفر دیگر نیز به‌ زودی بهبودی پیدا کنند.

این اولین باری نیست که مسلمانان در کانادا مورد حمله تروریستی قرار می گیرند. پیش از این نخست وزیر کانادا طی اظهاراتی اعلام کرده بود که برای عدم تکرار چنین اتفاق هایی، تلاش خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا