آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراق

ادامه تظاهرات معترضان به قرآن سوزی در سوئد

تظاهرات معترضان به هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم از سوی یک سیاستمدار افراط‌گرای دانمارکی در سوئد، شب گذشته نیز ادامه یافت.

به گزارش اخبار شیعه؛ در همین حال پلیس در اقدامی پیشگیرانه، تجمع یک گروه راست افراطی ضد اسلامی را که قصد داشتند، نسخه‌‌ای دیگر از قرآن را بسوزانند، به مکان جدیدی منتقل کرد.

به گفته پلیس سوئد، بیش از ۱۰۰ جوان با پرتاب سنگ، و آتش زدن اتومبیل‌ها، لاستیک و سطل‌های زباله، حصاری ایجاد کردند که مانع از عبور و مرور شد.

شامگاه جمعه، درگیری‌های خشونت‌آمیز بین تظاهرات‌کنندگان و معترضان ، در مرکز شهر اوربرو پیش از طرح حزب “استرام کورس” برای سوزاندن قرآن در آنجا رخ داد که ۱۲ افسر پلیس مجروح شدند و چهار خودرو پلیس به آتش کشیده شد.

کیم هیلد سخنگوی پلیس در جنوب سوئد، روز شنبه گفت: پلیس مجوز تظاهرات لاندسکرونا را لغو نخواهد کرد، زیرا آزادی بیان در سوئد ارزش بالایی دارد. تظاهرات‌ کنندگان برای تظاهرات و سخن گفتن حق دارند و نباید نادیده گرفته شوند.

این تظاهرات عصر شنبه در یک پارک مرکزی در مالمو برگزار شد، جایی که راسموس پالودان رهبر حزب استرام کورس برای ده‌ها نفر سخنرانی کرد و تعداد کمی از معترضان به سمت تظاهرات‌کنندگان سنگ پرتاب کردند و پلیس مجبور شد برای متفرق کردن آنها از اسپری فلفل استفاده کند.

با هدف بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی دارشتیم با جناب حجت الاسلام والمسلمين شيخ زكى بياتى، وكيل آيت الله العظمى شيرازى در کشور سوئد و این پرسش ها را از ایشان پرسیدیم:

1- هر از چند گاهی، رفتاری ضد اسلامی مانند قرآن سوزی یا انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز، در یکی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود، ریشه و علت چنین اقدام‌هایی چیست؟

2- تاثیر و پیامدهای چنین اقدام‌هایی مانند قرآن سوزی، بر مردم غرب چیست؟!

علاقمندان می توانند متن کامل این گفتگو را در صفحه رسمی خبرگزاری اخبار شیعه در یوتیوب مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا