آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

از جشن میلاد امام حسن در حرم حضرت عباس تا گل‌آرایی حرم امیرمؤمنان علیهم السلام

آستان مقدس حضرت عباس عليه السلام به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام در پانزدهم ماه عظیم رمضان، برنامه‌های متنوعی را تدارک دید.

به گزارش اخبار شیعه؛ ستار هاشم عبد علی، مسئول تزیین داخلی حرم حضرت عباس علیه السلام طی اظهاراتی در این باره گفت: ما تلاش کردیم تا فضایی متناسب با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام ایجاد کنیم، به طوری که کارکنان این بخش به تزئین رواق‌های صحن شریف حرم ابا الفضل العباس علیه السلام اقدام کردند.

وی افزود: مجموعه پارچه نوشته‌هایی که بخش خیاطی در آستان مقدس عباسی، برخی از فضایل و صفات امام را در آنها گلدوزی کردند، در ورودی باب القبله و ایوان‌های صحن شریف نصب شد. همچنین تابلوهای نوری در صحن مطهر نصب شد و سکوی قرآنی موجود در صحن نیز بازسازی شده است.

عبد علی افزود: صدها هدیه از جمله عطر حرم، در شب میلاد کریم اهل بیت علیهم السلام در میان زائران توزیع شد.

این برای اولین بار است که آستان مقدس عباسی پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع کرونا ، برای برپایی جشن سالروز میلاد امام حسن محتبی علیه السلام با برنامه‌های متنوع، اقدام کرده است.

از سوی دیگر آستان مقدس علوی علیه السلام در نجف اشرف نیز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، گل آرایی و چراغانی شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا