آسیااخبارجهانجهان اسلام

سیاستمدار هندی: بلندگوهای مساجد را جمع کنید

راج تاکری، رهبر حزب MNS که از احزاب مرتبط با جناح راست افراطی در هند است، در اولتیماتومی به دولت ایالت مهاراشترا اعلام کرده که باید تا قبل از سوم ماه می، بلندگوهای تمام مساجد را جمع‌آوری کند.

به گزارش اخبار شیعه؛ وی در یک گردهمایی عمومی گفت: اگر دولت ایالتی قبل از سوم می بلندگوها را از مساجد خارج نکند، اعضای MNS در مقابل مساجد، سرود مذهبی هندوها را پخش خواهند کرد.

او افزود: من مخالف هیچ نماز خواندنی نیستم، اما مردم باید در محل زندگی خود به ایمان خود عمل کنند و باعث مزاحمت دیگران نشوند.

به دنبال سخنرانی راج تاکری، بسیاری از حامیان MNS شروع به پخش سرود مذهبی هندوها جلوی مساجد کرده بودند که با دخالت پلیس پایان یافت.

گفتنی است، اوایل ماه آوریل، راج تاکری برای اولین بار اعلام کرده بود که دولت ایالتی باید بلندگوها را از تمام مساجد حذف کند و مدعی شد که این بلندگوها باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران شده است.

البته چنین اظهارنظرها و اقدام‌هایی باعث تحریک احساسات عمومی مسلمانان هند شده و بر اختلاف‌ها میان پیروان ادیان مختلف در این کشور دامن می‌زند و هندوستان را به سمت افتادن در یک جنگ تمام عیار داخلی پیش می‌برد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا