آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراقفرهنگ و هنرهيئت ها و شعائر حسينى

تولید مستند بین المللی درباره شهر مقدس کربلا و اربعین حسینی

شبکه رادیویی معروف فرانسوی «رادیو مونتکارلو» گزارش داد: به زودی مستند جدیدی با موضوع مراسم مذهبی پیروان ادیان توحیدی در سراسر جهان از جمله زیارت میلیونی سالانه در شهر مقدس کربلا پخش می‌شود.

به گزارش اخبار شیعه؛ بخش اسپانیایی این شبکه در گزارشی اختصاصی اعلام کرد: این مجموعه مستند که با عنوان «در جستجوی خدا – قسمت دوم» توسط «جرج سعید» کارگردان و روزنامه نگار شیلیایی ساخته شده، ادامه بخش اولِ موفق همین مجموعه مستند است که پخش آن در سراسر قاره آمریکای لاتین در تلویزیون معروف کانال هیستوری انجام شده است.

شبکه مذکور افزود: دست اندرکاران این مستند تلاش کرده‌اند که حتی در سایه بحران‌های بهداشتی و جنگ‌های خونباری که بشریت در حال حاضر با آن روبروست، عمق معانی مفاهیم مذهبی و معنوی مومنان سراسر جهان را به نمایش بگذارند.

این گزارش با بیان اینکه تاریخ ۲۸ فروردین جاری به عنوان تاریخ نمایش اولین قسمت از این مستند ۱۰ قسمتی تعیین شده، درباره محتوای آن اعلام کرد: قسمت ششم این مستند درباره سفر “جرج سعید” به شهر مقدس کربلا و مشاهده احساسات و عواطف مسلمانان شیعه در هنگام یادآوری فداکاری‌ها و ایثارگری‌های امام حسین علیه السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا